سلامت نیوز: در یك مطالعه جدید معلوم شد افرادی كه مبتلا به فشارخون بالا هستند، توانایی‌شان برای درك احساساتی چون ترس، عصبانیت، غم و یا شادی در چهره دیگران، كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر جیمز آ. مك كوبین و دستیاران وی در دانشگاه «كلمبسون» در این باره می‌گویند: برخی از افراد، دچار اختلالات احساسی هستند كه این اختلالات موجب می‌شوند آنها نسبت به احساسات دیگران مثل خشم، واكنش نامناسبی از خود نشان دهند. این عدم درك صحیح احساسی شبیه به زندگی كردن در دنیای ایمیل‌ها و عدم انتخاب صورتك مناسب است به این معنی كه ما معمولا در پیام‌های ایمیلی از این صورتك‌ها برای بیان احساسات خود و نیز از صورتك خنده به علامت شوخی كردن، استفاده می‌كنیم اما گاهی اوقات فرد مخاطب این امر را تعبیر به مسخرگی كرده و عصبانی می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، این آشفتگی‌های احساسی می‌تواند منجر به درك و ارتباط نادرست شود و حتی روی بازده كاری افراد تاثیر نامناسب بگذارد.

این متخصصان در آزمایشات خود متوجه شدند كه افزایش فشارخون نه تنها خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را تشدید می‌كند بلكه درعین حال به این قبیل اختلالات احساسی نیز دامن می‌زند و این بیماران در معرض ابتلا به مشكلات و ناراحتی‌هایی چون اختلال دو قطبی و یا افسردگی قرار می‌گیرند.

این مطالعه به تفصیل در مجله «سایكوسوماتیك» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha