سلامت نیوز: مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۵ درصد اورژانس بیمارستانهای کشور بازرسی شدند، مهمترین مشکلات تأخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات، فرسودگی بیمارستانها و کمبود پزشک متخصص است، یک شماره ۵ رقمی کشوری نیز برای شکایت مستقیم مردم از اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی هفته آینده اعلام می شود.

سجاد رضوی در گفت و گو با فارس، افزود: بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت بهداشت برای اصلاح اورژانسهای بیمارستانی که حدود یکماه پیش انجام شد، تیم بازرسی وزارت بهداشت نظارت و بازرسی از بیمارستانهای استان تهران و بعد از آ‌ن شهرستانها را بر اساس دستورالعمل جدید آغاز کرد.

وی گفت: طی یکماه گذشته از مجموع حدود ۷۰۰ بیمارستان دولتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمارستان که حدود ۲۵ درصد این مراکز می شود با حضور مستقیم ناظران وزارت بهداشت بازرسی شده اند و موارد اشکال و تخلفات این مراکز نیز به وزیر بهداشت گزارش شده است.

رضوی ادامه داد: وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی به خصوص بعد از تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آنها که با انتقال نیروها از بخش‌های دیگر به اورژانس ها انجام شده است، رو به بهبود است، در اکثر بیمارستانها به خصوص آنها که بیش از ۳۰ هزار مراجعه کننده در سال دارند نیز تلاش شده پزشک متخصص مقیم در اورژانس تأمین شود.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: قطعاً وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی ایده آل نیست و با مشکلات زیادی مواجه هستند، هنوز از نظر تأمین پزشک متخصص طب اورژانس در اورژانس بیمارستانها مشکل داریم،‌ پرداخت دیر هنگام و با تأخیر بیمه ها به خصوص بیمه تأمین اجتماعی به بیمارستانها آنها را در ارائه خدمات مناسب به مردم با مشکل مواجه کرده است همچنین فرسوده بودن ساختمان بیمارستان و مشکلات فیزیک اورژانس نیز آ‌نان را در اجرای کامل دستورالعمل جدید اورژانس‌ها با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت:‌ بخش مهم کمبود لوازم و تجهیزات در اورژانس بیمارستانها نیز به علت کمبود نقدینگی ناشی از تأخیر در پرداخت بیمه هاست.

وی در مورد برخورد با مدیران متخلف اورژانس ها گفت: ما چندان به تعویض مدیریت‌ها اعتقاد نداریم بلکه باید سیستم را اصلاح کنیم که بتوانند درست کار کنند البته در موارد معدودی با مدیران متخلف برخورد شده یا مدیران و پرسنل موفق تشویق شده اند.

رضوی در پاسخ به این پرسش که اگر مردم از وضعیت اورژانس‌ها شکایت داشته باشند به کجا باید مراجعه کنند توضیح داد: اولین اقدام مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و ستاد هدایت بیماران دانشگاه و طرح شکایت است البته یک شماره ۵رقمی کشوری نیز برای طرح شکایت مردم سراسر کشور از اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی در حال راه اندازی است که تا هفته آینده نهایی و به مردم اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha