سلامت نیوز: معاون غذای سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب كه با راه اندازی این شبكه اظهار كرد: طرح «شبكه ملی پایش غذا» تا پایان سال جاری پایلوت می‌شود.

دكتر بهروز جنت در گفت وگو با ایسنا، افزود: اكنون آماده سازی بستر اصلی این طرح كه نرم‌افزار بر اساس آن نوشته می‌شود، در حال انجام است.

وی اضافه كرد: این شبكه ملی، پایش تمام محصولات وارداتی و یا تولید داخل، اطلاعات مربوط به آزمایش‌ها و مجوز‌ها،‌ زمان تولید كالا و موارد دیگر را قابل ردیابی و قابل پایش می‌كند. در این صورت امكان تطبیق و كنترل جواب آزمایش‌ها با محصولات به صورت آنلاین میسر می‌شود.

معاون غذای سازمان غذا و دارو، ضمن اشاره به این مطلب كه تلاش‌ می‌كنیم پایلوت این طرح تا پایان سال اجرایی شود، گفت: راه اندازی این شبكه، پیچیده است زیرا از تمامی ارگان‌ها چون گمرك، وزارت بازرگانی، سازمان استاندارد، وزارت صنایع، وزارت بهداشت (همه آزمایشگا‌ه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشكی) با بازرسی‌های مستقیم همكاران ما در ارگان‌های مختلف درگیر اجرای این طرح می‌شوند.

وی اضافه كرد: با راه اندازی این شبكه تمام اطلاعات مربوط به یك محصول، یك كارخانه یا شركت بازرگانی در دسترس همكاران ما قرار می‌گیرد.

به گفته دكتر جنت، تسریع در امر صدور پروانه‌ها و انجام شدن كارها از جمله مزیت‌های راه اندازی این شبكه ملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha