سلامت نیوز: رئیس شورای برنامه ریزی و مدیریت بهداشت و روان و اصلاح رفتار زندانیان كشور گفت: اجرای درست طرح های روان درمانی سبب ایجاد نظام سالم در زندانیان و خانواده آنها می شود.

غلامعلی افروز رئیس شورای برنامه ریزی و مدیریت بهداشت و روان و اصلاح رفتار زندانیان كشور زن و شوهر را دو ركن اصلی داشتن خانواده سالم برشمرد و اظهار داشت: خانواده مانند باغی است كه مادران باغبان و پدران سنگربان آن هستند.

ریشه همه جرائم و بزه كاری ها به خانواده بازمی گردد و تربیت سالم از وقوع و بروز آن جلوگیری می كند، اگر خانواده آرام داشته باشیم، بزه كاری نخواهیم داشت.
ایثار، گذشت، صداقت و احسان از مؤلفه های مهم درخانواده بوده و زمانی فرزندان مطابق با فطرت پاكشان تربیت می شوند كه خانواده مملو از صفات و ویژگی های اخلاقی باشد.
اگر محیط خانواده دارای آرامش باشد فرزندان غنی به بار آمده و ما شاهد جرم و خنابت درجامعه نخواهیم بود.

خودبینی و خودپرستی علت بروز برخی رفتارهای غیر اجتماعی است. آسیب های شخصیتی زمانی قابل مهار است كه انسان به دور از خودكامگی ها در راستای مطلوب بودن گام بردارد.

رئیس شورای برنامه ریزی و مدیریت بهداشت و روان و اصلاح رفتار زندانیان كشور با اشاره به اثرگذاری رفتارهای مثبت نگر می گوید استفاده از مربیان و معلمان كارآزموده در طول مدت تحمل حبس باعث كاهش بزهكاری شده است.

اجرای درست طرح های روان درمانی در زندان ها سبب ایجاد نظام سالم در زندانیان و خانواده آنها می شود.
طرح های روان درمانی باید مبتنی بر اصول و قواعد علمی بوده و با فرهنگ بومی استان مطابقت داشته باشد.

آسیب شناسی علل بیماری ها و ناراحتی های روانی و اجرای دوره های آموزشی خاص در مدت زمان اندك اقدامی قابل تحسین است.
با اجرای طرح روان درمانی توحیدی، احساس خود ارزشمندی در زندانیان پدیدار شده و از فشارهای درونی آنها كاسته می شود.

انسان ها فطرتا محبت آمیز، ترغیب طلب و تهدید ستیز آفریده شده اند كه استفاده از این ابزارها می تواند تأثیر به سزایی در اصلاح شخصیت افراد داشته باشد.
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره كشور به فرمایشات حضرت علی (ع) اشاره كرد و گفت: هر كس شخصیت خویش را شریف بدارد از گناه ها و بزه ایمن می شود.
لازمه مثبت اندیشی در زندانیان، تكریم و امید بخشی است و ترغیب و تشویق مثبت دراین افراد سبب اصلاح و ترمیم شخصیت می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان ها رئیس شورای برنامه ریزی و مدیریت بهداشت و روان و اصلاح رفتار و زندانیان كشور درپایان تصریح كرد: هدف از اجرای برنامه های اصلاح و تربیت، انسان موجود را به انسان مطلوب تبدیل كردن است.

منبع: روزنامه کیهان
    
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha