چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 36401
سلامت نیوز: رییس انیستیتو تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور از غنی سازی شیر در مدارس خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، مجید حاجی فرجی با بیان این كه 80 درصد كودكان دبستانی دچار كمبود شدید ویتامین دی هستند، افزود: در صورت توافق وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش شیر غنی شده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا شیرها علاوه بر داشتن مغذی‌ها، حاوی ریزمغذی‌ها به ویژه ویتامین و كلسیم نیز باشد چراكه تا 30 تا 40 درصد نیاز كودكان به كلسیم و ویتامین D از این طریق تامین می شود.

وی افزود: طبق آمارهای غیررسمی به رغم تمام توصیه‌های انجام شده، مصرف روزانه شیر نیمی از مردم ایران كمتر از یك سوم نیاز روزانه آنان است و طعم شیر یا عادت نداشتن به استفاده از شیر و مواد لبنی از دلایل مصرف كم شیر است.

حاجی فرجی تاكید كرد: با توجه به این كه شیر توزیعی در مدارس خوب نبود ما برغنی سازی شیر یارانه‌ای مدارس تاكید داریم تا بتوانیم از این طریق مواد مغذی را برای آنها تأمین كنیم.

حاجی فرجی با اشاره به این كه شركت های تولید كننده شیر امكان تولید شیر مورد نیاز كشور را دارند، تاكید كرد: اگر مردم به مصرف بیشتر شیر و مواد لبنی ترغیب شوند این امكان وجود دارد تا با توجه به نیاز آنان این مواد غذایی به میزان كافی تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha