سلامت نیوز: رئیس دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغذیه با شیر مادر تا 2 سالگی از بروز بیش از 85 درصد بیماری‌ها در کودکان پیشگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اسماعیل مطلق امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی شیر و سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: بحث شیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: بهترین شیر برای کودکان شیر مادر است که سرشار از ترکیبات آلی است همچنین شیر برای نوزادان نارس می‌تواند ماده غذایی مفیدی باشد.

‌رئیس دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت افزود: شیر مادر، جان 1.5 میلیون شیرخوار را نجات می‌دهد و میلیون‌ها شیرخوار را از بیماری‌های شایع و متداول مانند اسهال، عفونت‌های تنفسی و عفونت‌های گوش محافظت می‌کند؛ در حقیقت شیر مادر یکی از مواد غذایی مهم برای نوزادان در 6 ماهه نخست عمرشان است.

مطلق اضافه کرد: تغذیه کودکان در 2 سال اول زندگی با شیر مادر روابط عاطفی کودک با مادر را افزایش می‌دهد و ابتلای زنان به سرطان‌های رحم، سینه، تخمدان و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و یکی از راه‌های مهم برای فاصله‌گذاری بین زایمان‌هاست.

وی اضافه کرد: در بررسی که در ایران انجام شده است کودکانی که به طور انحصاری در 6 ماهه اول زندگیشان شیر مادر مصرف نکرده‌اند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، اضافه‌وزن و سرطان خون قرار می‌گیرند.

رئیس دفتر سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت بیان داشت: احتمال بروز دیابت تیپ یک 40 درصد، احتمال بروز اضافه وزن یا چاقی 25 درصد، احتمال عفونت‌های گوشی 60 درصد و احتمال ابتلا به سرطان خون در کودکانی که شیر مادر مصرف نکرده‌اند حدود 30 درصد نسبت به کودکانی که به طور انحصاری در 6 ماه اول زندگی شیر مادر مصرف کرده‌اند افزایش پیدا می‌کند.

مطلق عنوان کرد: تغذیه با شیر مادر تا 2 سالگی بیش از 85 درصد از بروز بیماری‌ها در کودکان همچنین تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر در 6 ماه اول بیش از 30 درصد از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha