سلامت نیوز: در حالی بنا به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت طبق قانون، تبلیغ مواد آسیب رسان سلامت از جمله پفک و چیپس ممنوع است که یک مسئول در دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اظهار داشت: صداوسیما این قانون را تاکنون اجرا نکرده است و همچنان تبلیغ مواد غذایی مضر از صداوسیما ادامه دارد.

 به گزارش ایسنا، علیرضا مصداقی نیا گفت: وزارت بهداشت ناچار است که ساز و کاری برای جلوگیری از این نوع تبلیغات تهیه کند. هم  اکنون با همکاری سازمان های مربوط فهرست این کالاها تهیه و به سازمان های ذی ربط ابلاغ شده است. وی تبلیغ چیپس، پفک و هر نوع ماده غذایی آسیب رسان به سلامت را جزو این ممنوعیت قانونی اعلام کرد و از رسانه های جمعی خواست وزارت بهداشت را در اجرای این قانون همراهی و حمایت کنند. معاون وزیر بهداشت افزود: برخی تنقلات آسیب رسان به سلامت به راحتی در فروشگاه ها در دسترس کودکان است که نباید چنین باشد.

دکتر پریسا ترابی، مسئول برنامه های تغذیه بزرگسالان دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز با اشاره به این که با وجود ابلاغ مصوبه ممنوعیت تبلیغ موادغذایی آسیب  رسان، صداوسیما این قانون را اجرا نمی کند، به خراسان گفت: وزارت بهداشت در حال پی گیری و جمع آوری مستندات است تا اجرا نشدن این قانون را پی گیری کند.

وی درباره تبعات تبلیغات موادغذایی مضر در تلویزیون و سایر رسانه های جمعی گفت: بررسی ها حاکی از آن است که همه گروه های سنی به ویژه کودکان تاثیرپذیر از تبلیغات هستند و تبلیغات موادغذایی می تواند تاثیر زیادی در مصرف موادغذایی ناسالم نظیر چیپس و پفک داشته باشد.

ترابی تصریح کرد: بنابراین باید کنترل و نظارت زیادی بر تبلیغات انجام شود به ویژه این که از تبلیغ موادغذایی مضر و آسیب رسان به سلامت جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha