چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 36419
سلامت نیوز: دو متخصص آمریكایی در كتاب جدید خود كه به عنوان یكی از پرفروش‌ترین كتاب‌ها در آمریكا معرفی شده ادعا كرده‌اند كه میزان اراده ما به طور مستقیم به سطح قند خونمان بستگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نویسندگان این كتاب با عنوان «اراده: شناخت دوباره بزرگترین قدرت انسان» تاكید دارند كه اراده انسان با مصرف گلوگز یا به عبارت دیگر با مصرف قند رابطه مستقیم دارد.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، این ارتباط نه تنها به مردم كمك می‌كند كه خویشتن‌داری را یاد بگیرند بلكه همچنین توجیه می‌كند كه چرا بسیاری از ما قدرت «نه» گفتن را نداریم.

این متخصصان می‌گویند: وقتی از مردم سوال می‌كنیم بزرگترین قدرت‌های انسان كدامند، اغلب از ویژگی‌هایی چون صداقت، مهربانی، شوخ‌ طبعی، خلاقیت و حتی میانه‌روی سخن می‌گویند اما هیچ‌كس درباره خویشتن‌داری و قدرت كنترل فردی حرفی نمی‌زند در حالی كه وقتی از مردم علت شكست‌ها و خطاهایشان را می‌پرسیم اغلب نداشتن اراده را به عنوان مهمترین عامل، مطرح می‌كنند.

این متخصصان روانشناسی و بیولوژیك در مطالعات اخیر خود دریافته‌اند كه وقتی سطح گلوگز خون به پایین‌ترین حد می‌رسد، در این لحظات ما تصمیمات نادرست می‌گیریم و در انجام هر كاری با شكست مواجه می‌شویم. وقتی قندخون خیلی پایین می‌آید، اغلب ما احساس عصبانیت بیشتری می‌كنیم و در عوض كنترل‌مان روی رفتارهایمان كمتر می‌شود.

به گفته روانپزشكان، بخشی از مغز كه قدرت خویشتن داری را كنترل می‌كند، بیشترین ذخیره قند در بدن را مصرف می‌كند این امر باعث می‌شود كه بدن برای جبران كاهش قندخون ولع به شیرینی پیدا كرده و به جای غذاهای سالم به خوردن بیسكوئیت و شیرینی تمایل پیدا كند. به این ترتیب توجه به یك برنامه غذایی مناسب و به موقع برای رساندن قند لازم و سالم به بدن، نكته بسیار مهم و ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha