سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) گفت: مصرف فلفل و ادویه برخی از بیماری های پوستی از جمله اگزما و كهیر را تشدید می كند

مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف آجیل و برخی از غذاهای رنگی از جمله گوجه فرنگی و توت فرنگی و امثال آن نیز در تشدید بیماری های حساسیت زا موثر است.

وی با بیان اینكه غذاهای چرب و شیرین به تشدید بیماری های پوستی از جمله آكنه و جوش های غرور جوانی نیز كمك می كند، گفت: تغذیه در سلامت مو و پوست نقش بسیاری دارد به همین دلیل توصیه می شود تا برای جلوگیری از آسیب های معمولی به پوست در طول روز، از غذاهایی كه مقاومت بدن را زیاد می كند، استفاده شود.

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: در راس غذاهای مفید برای پوست و مو، مصرف غذاهایی كه حاوی مواد آنتی اكسیدان است، توصیه می شود.

داوودی اضافه كرد میوه ها و سبزیجات، حاوی مواد بسیاری از آنتی اكسیدان ها است، در مواردی كه پوست دچار آسیب می شود به عنوان مثال در زمان سوختگی، مصرف مقادیر زیادی داروهای حاوی آنتی اكسیدان از جمله ویتامین های E و C توصیه می شود.

این متخصص پوست و مو گفت: برخی از غذاها ممكن است مضراتی داشته باشد به عنوان مثال غذاهای چرب و خیلی شیرین، موجب تشدید برخی از بیماری های پوستی كه مشهورترین آن ها، بیماری آكنه یا جوش های غرور جوانی است، می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha