سلامت نیوز: رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس کشور گفت: یک زن ۲۸ ساله که به علت واژگونی خودروی زانتیای خود در جاده قم- کاشان دچار قطع هر دو پا شده بود، به وسیله بالگرد اورژانس به بیمارستانی در تهران منتقل شد و هر دو پای آن در کمتر از ۶ ساعت از حادثه پیوند شد.

احمد خالدی در گفت و گو با فارس افزود: در چند روز گذشته که شاهد بارندگی های فراوان در کشور بودیم حوادث وحشتناک و دلخراش زیادی در سطح کشور رخ داد، تعدادی واژگونی اتوبوس، مینی بوس،کامیون و تصادف خودروهای سواری داشتیم که آمار مصدومان و مرگ و میر آ‌نها به زودی اعلام می شود.

وی ادامه داد: در یکی از مهمترین این حوادث که هفته گذشته در جاده کارشان به قم رخ داد، یک زن ۲۸ ساله که به وسیله یک خودروی زانتیا در حرکت بود دچار تصادف و واژگونی شد و طی این تصادف هر دو پای او قطع شد.

وی گفت: مأموران اورژانس هنگامی که به بالین این مصدوم رسیدند حدس زدند که شاید بشود پاهای این زن مجروح را پیوند زد به همین علت به سرعت موضوع را با مرکز عملیات بحران اورژانس کشور اطلاع دادند.

وی افزود: پس از اطلاع از این حادثه یک فروند بالگرد از تهران برای انتقال این بیمار به عوارضی قم اعزام شد و همزمان بیمار را که دچار خونریزی شدید بود به نزدیکترین مرکز اورژانس در محدوده اورژانس کاشان منتقل کردند تا جان وی را نجات دهند.

خالدی اضافه کرد: تیم اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی قم نیز به حالت آماده باش بود که اگر انتقال این بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برای پیوند میسر نشد حداقل در این بیمارستان جان وی نجات داده شود.

رئیس مرکز مدیریت عملیات بحران اورژانس کشور گفت: همزمان با حرکت بالگرد اورژانس به سمت عوارضی قم این مصدوم به همراه دو واحد خون به سمت بالگرد منتقل شد و بلافاصه با بالگرد این بیمار را به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و از آنجا برای کارهای تخصصی تر به بیمارستان پیامبران منتقل شد و خوشبختانه عمل پیوند هر دو پای این زن ۲۸ ساله در کمتر از ۶ ساعت از وقوع حادثه و در حالی که بیمار ۲۵۰ کیلومتر با بیمارستان محل پیوند فاصله داشت با موفقیت انجام شد و این بیمار هم اکنون در بخش ICU این بیمارستان بستری است.

وی گفت: در حادثه مهم دیگری که در یکی از روستاهای اطراف اردبیل رخ داد، یک زن باردار باید زایمان می کرد اما به علت بارش شدید برف و بسته شدن راهها امکان انتقال پزشک و تیم پزشکی برای نجات این زن باردار و زایمان فراهم نشد، حتی کادر راهداری نیز با خودروهای سنگین خود تلاش زیادی کردند که راه را بازکنند اما امکانپذیر نبود به همین علت پزشک مسئول اورژانس اردبیل از طریق تلفن همراه با بهورز خانه بهداشت این روستا ارتباط برقرار کرد و با راهنمایی تلفنی بهورز زایمان این زن به سلامت انجام شد و مادر و نوزاد هر دو نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: کل این ماجرا از ساعت ۳ و نیم صبح شروع شد و ساعت ۱۰ و نیم صبح به اورژانس کشور اعلام شد که زایمان با موفقیت کامل انجام شده است. البته برای انجام این کار مسئولان هلال احمر و راهداری نیز تلاش زیادی کردند که متأسفانه به علت بسته بودن مسیر امکان رسیدگی حضوری بر بالین این مادر باردار فراهم نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha