سلامت نیوز: عضو مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تغذیه ضعیف و ناقص مادر طی دوران بارداری و در 2 سال بعد از زایمان که کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند، می‌تواند باعث رشد آهسته و ضعیف مغزی و جسمی کودک شود.

محمد نصر دادرس در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر نقش تغذیه و آگاهی‌های بهداشتی در بهبود زندگی کودکان اظهار داشت: برای درک بهتر در این زمینه لازم است در بخش‌های مختلف به طور اختصاصی توجه شود.

وی این بخش‌ها را شامل سلامت مادر و کودک، رشد و آموزش کودک، تغذیه با شیر مادر، واکسیناسیون، محافظت از کودک، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و خطرناک و حوادث و در نهایت آمادگی مقابله و پاسخ‌دهی به بحران‌ها نام برد و تصریح کرد: والدین و خانواده‌ها باید حقایق لازم را در زمینه چگونگی حفاظت و بهبود زندگی کودکان خود آموزش ببینند.

عضو مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به فراموشی پیام‌ها و حقایقی مانند فاصله گذاری بین دو بارداری حداقل به مدت 2 سال و آموزش تمام زنان باردار و همسران آنها در زمینه بارداری و مسائل مرتبط با آن، افزود: کودکان از زمان تولد یادگیری را شروع می‌کنند و رشد و یادگیری آنها با توجه و تحریک به همراه تغذیه خوب و مراقبت های مناسب بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر تغذیه با شیر مادر به عنوان بهترین غذا و نوشیدنی برای کودکان در 6 ماهه اول زندگی و استفاده از غذاهای کمکی بعد از پایان 6 ماهگی نوزادان در کنار تداوم شیر مادر تا 2 سالگی، بیان داشت: تغذیه ضعیف و ناقص مادر طی بارداری و در 2 سال بعد از زایمان که کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند، می‌تواند باعث رشد آهسته و ضعیف مغزی و جسمی کودک شود.

نصر دادرس، تکمیل برنامه واکسیناسیون کودکان برای محافظت آنها در مقابل بیماری‌هایی که می‌توانند منجر به رشد ضعیف، ناتوانی و مرگ شوند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به سادگی می‌توان ناخوشی‌ها و بیماری‌ها را با رعایت آداب بهداشتی پیشگیری و محافظت کرد و از صدمات و ناتوانی‌ها پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha