چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
سلامت نیوز: هلال احمر از امداد رسانی به 1601 نفر در 14 روز آبان خبر داد که دچار حوادث آتش سوزی، ریزش آوار، حوادث جاده‌ای، دریایی - ساحلی، زمین لرزه، صنعتی -کارگاهی، جوی- اقلیمی، رانش زمین، سیل، آبگرفتگی و حوادث کوهستان شدند.
روزانه 114 نفر در طی 14 روز نخست آبان دچار حادثه شدند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مجموع حوادث به وقوع پیوسته در نیمه نخست آبان سال جاری 348 مورد بوده است که مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر مجموع کل حادثه دیدگان را در این مدت را یک هزار و 601 نفر اعلام کرده است.

مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات اعلام کرد در نیمه نخست آبان امسال در پی حوادثی از جمله آتش سوزی، ریزش آوار، حوادث جاده ای، دریایی ساحلی، زمین لرزه، صنعتی کارگاهی، جوی اقلیمی، رانش زمین، سیل و آبگرفتگی و حوادث کوهستان در مجموع 1601 نفر دچار حادثه شدند که از این تعداد یک هزار و 521 نفر توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند و 615 نفر نیز به صورت سرپایی و همچنین انتقال به مراکز درمانی مورد درمان قرار گرفتند.

* بیشترین حوادث مربوط به حادثه‌های جاده‌ای
 
حسین درخشان، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: بیشترین حوادث ثبت شده در یک روز مربوط به روز پنجشنبه 5 آبان با 43 مورد حوادث جاده ای، ریزش آوار، سیل و آبگرفتگی، حوادث شهری و حوادث کوهستان را در بر می‌گیرد.

وی به خدمات امدادی بین المللی هلال احمر در نیمه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا یک محموله به کشور سومالی و 7 محموله نیز به ترکیه با مجموع 32 تن وزن ارسال شد.

درخشان با بیان اینکه میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به هلال احمر 5 دقیقه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه 14 دقیقه بود، ادامه داد: در این راستا میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای نیز از آغاز تا پایان عملیات 40 دقیقه بوده است.

مهمترین عملیات آتش سوزی مربوط به مراتع و زمین‌های کشاورزی کرمان و مهمترین عملیات جاده‌ای را نیز به واژگونی اتوبوس در محور قزوین - بوئین زهرا با 26 نفر حادثه دیده عنوان کرد.

مهمترین عملیات جوی اقلیمی مربوط به کولاک زنجان و ابهر با 56 نفر حادثه دیده و مهمترین عملیات دریایی ساحلی نیز مربوط به مفقود شدن 9 نفر در تالاب آذربایجان غربی و در نهایت نجات این 9 نفر گزارش شده است.

آماده باش امدادگران با توجه به شرایط ناپایدار جوی در سراسر کشور

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به آمار امداد رسانی امدادگران در طول 6 ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در این راستا نیروهای واکنش سریع هلال احمر در 6 هزار و 778 مورد حوادث جاده‌ای، 249 حادثه کوهستان، 37 حادثه جوی و اقلیمی، 407 مورد زمین لرزه، 161 مورد سیل و آبگرفتگی، 527 حادثه دریایی و 29 حادثه آتش سوزی در سراسر کشور حضور یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز نیروهای امدادی با توجه به شرایط ناپایدار جوی در اکثر شهرها و مسیرهای ارتباطی کشور در 254 پایگاه ثابت، سیار و موقت جاده‌ای، 50 پایگاه امداد و نجات کوهستان، 29 پایگاه امداد و نجات دریایی و همچنین با پوشش هوایی 28 استان با بالگرد امدادی به صورت 24 ساعته آماده امداد رسانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha