سلامت نیوز : پرستاران مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء دریافتند آموزش مراقبت از خود به بیمار پس از جراحی سرطان معده برای جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته جلوگیری می کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، زهرا منجمد، دکتر هادی کاظمی . پیرحسین کولیوند در بررسی های خود دریافتند بیماران میتلا به سرطان معده پس از درمان جراحی باید در وضعیت نیمه نشسته غذا بخورند، پس از غذا 20 تا 30 دقیقه دراز بکشند تا تخلیه غذا از معده با تاخیر انجام شود و در صورت تجویز پزشک، مصرف داروی ضداسپاسم (ضدگرفتگی عضلات) به تاخیر در تخلیه معده کمک می کند.

 بر پایه این گزارش، برای این بیماران مصرف مایعات به همراه غذا ممنوع است و مایعات باید یک ساعت پیش یا پس از غذا بنوشد همچنین مصرف چربی باید برحسب تحمل باشد و بهتر است کمتر شود، باید رژیم پرپروتئین برای کاهش علایم دامپینگ داشته باشند.
 
 بیماران مبتلا به سرطان معده پس از درمان جراحی باید مصرف مواد قندی را محدود کنند و از مصرف ساکاروز و گلوکز خودداری کنند.
 
 غذاها باید بیشتر به صورت جامد حاوی ویتامین باشد، غذا باید در وعده های کم و دفعات زیاد میل شود، همچنین تزریق طولانی مدت آمپول ویتامین ب 12 پس از گاسترکتومی برای پیشگیری از کم خونی الزامی است.
 
 بر اساس این گزارش، این بیماران باید از کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند.
 
غداهای محرک مثل قهوه، کافئین، آسپرین، بروفن و غذاهای ادویه دار نباید خورده شود، پیگیری پرنامه درمانی از جمله آزمایشهای روتین خونی و سایر تست های تشخیصی برای تعیین عود بیماری فراموش نشود و در صورت بروز مشکلاتی مثل تهوع، استفراغ، تورم شکم، درد و یا سفتی شکم، علایم عفونت نظیر تب، قرمزی، درد، حساس شدن محل جراحی، ترشحات چرکی و بدبو و گرمی محل جراحی، اسهال و کاهش وزن باید به پزشک معالج مراجعه کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha