چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3647

مدیر كل داروی وزارت بهداشت گفت: وفقه‌ای كه از چند وقت پیش درباره داروی ساندی مول خارجی در بازار بود بر طرف شد و اكنون هم نمونه داخلی و هم خارجی این دارو در بازار موجود است.

محمدرضا فاضلی در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: داروی ساندی مول برای بیماران كه پیوند كلیه داشته‌اند برای جلوگیری از پس از زدن پیوند كاربرد دارد كه نمونه داخلی آن نیز در كشور ساخته شده است، مدتی بود كه به علل مختلف نمونه خارجی این دارو در بازار نبود اما اكنون داروی خارجی ساندی مول نیز خریداری شده و در‌ داروخانه‌ها موجود است و كمبودی از این نظر وجود ندارد.
هاشم قاسمی، مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی پیش از این به خبرنگار اجتماعی فارس گفته بود:‌ مدتی است داروی ساندی مول خارجی در بازار نایاب شده و عرضه نمی‌شود و همه بیماران مجبورند از داروی ایرانی ساندی مول استفاده كنند اما همه بیماران با داروی ایرانی سازگاری ندارند و برخی از آنان به توصیه پزشك باید حتماً داروی خارجی مصرف كنند.
وی افزود: طی روزهای اخیر تعداد زیادی از بیماران كلیوی كه پیوند شده‌اند به انجمن بیماران كلیوی مراجعه كرده‌اند و از نبود داروی ساندی مول خارجی گلایه كرده‌اند و با توجه به خطر پس زدن پیوند كلیه‌شان خواستار تأمین هر چه زودتر این دارو شدند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha