پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 36473
سلامت نیوز: یک لیوان شربت بیدمشکبسیار بعید به نظر می رسد که از میان انواع شربت ها و نوشیدنی ها شربت بیدمشک را انتخاب کنید. شربتی دست ساز که از عرق بیدمشک به دست می آید.

نوجوان خانواده هم از پس درست کردن این شربت برمی آید کافی است یک شیشه متوسط عرق بیدمشک در خانه داشته باشید. باقی می ماند: ۴ لیوان آب و ۲ کیلو شکر.
طرز تهیه: ابتدا شکر و آب را با هم در قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و اجازه می دهیم شربت قوام بیاید و پس از آن شعله زیر قابلمه را خاموش می کنیم و می گذاریم شهدمان سرد شود. اکنون عرق بیدمشک را به آن می افزاییم.

به همین سادگی شربت آماده شد. البته برخی به این نوشیدنی سالم و طبیعی زعفران آب کرده و گلاب هم اضافه می کنند که طعم معطری به آن می دهد و چیزی از مفید بودن بیدمشک کم نمی کند.

● بیدمشک چه دارد؟
بیدمشک گیاهی از نژاد بید است اما از بیدمعمولی کوچک تر بوده و سنبله های آن دارای اسانس معطر است و گل های آن در شمال ایران می روید.
بید مشک ملین و تقویت کننده قلب و اعصاب است.

اگر دچار بی خوابی شدید عرق بید مشک در نقش خواب آور مسکن ظاهر می شود و چنانچه حرارت بدنتان بالا رفت جایگزین خوبی برای استامینوفن است. جوشانده برگ بیدمشک همراه با عسل اعصاب را آرام می کند.

طبیعت این گیاه سرد و تراست و سردردهای گرم مزاجان را نیز تسکین می بخشد.
چنانچه به ارومیه و یا اصفهان سفر کردید نقل بیدمشک بهترین سوغات است. چنانچه ذایقه ریسک پذیری دارید چای بیدمشک را هم امتحان کنید!

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha