سلامت نیوز : مصرف انواع داروهای هورمونی با هدف بدنسازی در جوانان سبب بروز عوارض وخیمی مانند عقیمی و نارسایی در مردان می‌شود. استفاده خودسرانه از فرآورده‌های قاچاق و بدون مجوز جهت بدنسازی و پرورش اندام در جوانان، خطر ابتلا به انواع اختلالات جسمی و روانی را برای مصرف كنندگان در بردارد.


مصرف نابجای استروییدهای آنابولیك در جوانان برای بدنسازی و رقابت‌های ورزشی با خطر بروز عوارض قلبی و عروقی مانند فشارخون و نارسایی قلبی همراه است.

مسمومیت با مواد مخدر یكی از مرگبارترین انواع مسمومیت‌ها محسوب می‌شود و بر اساس گزارشات موجود مصرف حتی یك عدد قرص اكستازی، منجر به مرگ شده است. امتحان كردن مصرف مواد در جمع دوستان و از روی كنجكاوی، آغاز حركت در مسیر بی‌بازگشت اعتیاد است و سكته‌های قلبی و مغزی، تشنج نارسایی كبد و كلیه و تخریب سلول‌های مغزی و عضلانی از عوارض مسمومیت با قرص اكستازی است. این گزارش حاكیست، مصرف همزمان مواد مخدر با برخی از داروهای خواب آور و آرام بخش می‌تواند سبب بروز مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ در فرد مصرف كننده شود.

هر گونه تغییرات رفتاری غیر عادی و ناگهانی مانند گوشه گیری، بی‌خوابی، بی‌حوصلگی، پرخاشگری غیبت از محل كار و تحصیل، بی‌نظمی و ناامیدی در فرزندان خود را جدی گرفته و در پی بررسی علت آن باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha