شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 36487

ترک کف پا به دلیل خشکی پوست به وجود می‌آید، این عارضه اغلب در زنان دیده شده و بسیار دردناک است. ترک كف پا‌ در اثر خشكی پوست و اگزما به‌وجود می‌آید

سلامت نیوز : ترک کف پا به دلیل خشکی پوست به وجود می‌آید، این عارضه اغلب در زنان دیده شده و بسیار دردناک است. ترک كف پا‌ در اثر خشكی پوست و اگزما به‌وجود می‌آید، گاه با درد نیز همراه است که در واقع یكی از شكایات شایع بیماران به ویژه در زنان، شاخص خشكی‌های كوچک تا ترک‌های شدید كف پا است.

رونامه تهران امروز نوشت : در مناطقی كه آب و هوای خشک دارند به دلیل كمی رطوبت هوا و تابش نور خورشید و باد به تدریج آب میان بافتی پوست كاهش یافته و خشک می‌گردد. افرادی كه به دلیل شغل، سرگرمی یا ورزش زمان‌های طولانی‌تری را در هوای باز می‌گذرانند بیشتر با این پدیده پوستی مواجه می‌شوند.

گروهی از بیماری‌های پوستی با خشكی پوست همراه هستند. این بیماری‌ها ممكن است فقط در پا ظاهر شوند یا اینكه علاوه بر پا در سایر قسمت‌های پوست هم دیده شوند.

مهم‌ترین بیماری‌های پوستی، ضایعات قارچی پوست و بیماری پسوریازیس است كه توسط پزشک متخصص پوست تشخیص داده شده و با درمان‌های دارویی بهبود می‌یابند.

به تمام افرادی كه دچار خشكی پا خصوصا در كف پا هستند توصیه می‌شود سعی كنند بعد از شست‌وشوی پاها، بلافاصله و با دقت پاها را با حوله تمیز خشک كنند، از كـرم‌های معمولی مرطوب كننده و چرب كننده مانند گلیسیرین و وازلین استفاده کنند و طی روز در منزل سعی كنند از كفش‌های روفرشی استفاده كنند. در صورت انجام این دستورات اگر خشكی، ترک و احیانا خارش پوست پا ادامه یافت حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha