سلامت نیوز : با مرگ «برهان الدین بلیده» دانش‌آموز دبیرستان دانشگاه چابهار كه بر اثر آتش‌سوزی در خوابگاه دبیرستان به‌شدت آسیب دیده بود تعداد دانش‌آموزانی كه در این حادثه جان خود را از دست دادند به چهارنفر رسید. بیش از این 3 دانش‌آموز دیگر هم به دلیل این حادثه جان خود را از دست داده بودند.

آقای بلیده یكی از بستگان «برهان الدین» كه روز پنجشنبه گذشته در بیمارستان جان سپرد، گفت: «چند روزی بود كه حال برهان الدین رو به بهبود بود و پزشكان تلاش زیادی برای نجات او كردند اما متاسفانه به یك باره وضع اوبه علت عفونت زیاد در شرایط بدی قرار گرفت و جلوی چشم‌مان جانش را از دست داد.»

«برهان الدین» بیش از دو هفته بود كه در بیمارستان مطهری با مرگ دسته و پنجه نرم می‌كرد. او به همراه دو نفر از دوستانش كه آنها هم در حادثه خوابگاه آسیب دیده بودند (فرشید درزاده و جمال رییسی) برای رسیدگی بیشتر به تهران منتقل شدند، اما طی این دو هفته برهان الدین و فرشید كه هركدام 65 و 85 درصد سوختگی داشتند جان خود را از دست دادند و تنها جمال رییسی دانش‌آموزی كه در این حادثه كمترین آسیب را دیده بود توانست جان سالم به در ببرد و از بیمارستان بعد از مداوا مرخص شود و به چابهار بگردد. آتش‌سوزی روز چهار آبان در یكی از اتاق‌های خوابگاه دبیرستان شبانه‌روزی، درست كمی بعد از عبور عقربه‌های ساعت از شش صبح و هنگامی كه دانش‌آموزان در خواب بودند به دلیل اتصال سیم‌های برق اتفاق افتاد و پنج دانش‌آموز داخل اتاق سه در سه در بین شعله‌های آتش گیر افتادند.

پدر «فرشید درزاده» كه هفته گذشته پسرش در بیمارستان مطهری جان خود را از دست داد به نقل از پسرش درباره لحظه وقوع حادثه به «اعتماد» گفت: «فرشید و دوستانش را یكی از همكلاسی‌هایشان صبح برای خواندن نماز بیدار كرده و بعد از خواندن نماز آنها دوباره خوابیده‌اند كه فرشید ناگهان متوجه گرم شدن پتویش شده واز خواب بیدار می‌شود، وقتی شعله‌های آتش را می‌بیند شروع به فریاد زدن می‌كند و می‌خواسته از اتاق خارج شود اما در اتاق باز نمی‌شده به همین علت پنجره اتاق را می‌شكند اما چون دوستانش در شعله‌ها گیر افتاده بودند اول دو نفر از آن ها را بیرون می‌كشد و بعد خود هم خارج می‌شود.»

فرشید به دلیل نجات دو نفر از دوستانش از میان شعله‌های آتش در بین 3 دانش‌آموز نجات یافته بیشتر از همه سوخته بود. بعد از این حادثه این سه دانش‌آموز به همراه دو دانش‌آموز كشته شده به بیمارستان امام علی (ع) شهر چابهار منتقل شدند اما با توجه به نداشتن امكانات ویژه برای مداوای سوختگی در این بیمارستان، سه دانش‌آموز آسیب‌دیده بعد از چند ساعت به صورت زمینی با آمبولانس راهی بیمارستان خاتم‌الانبیا شهر زاهدان شدند كه 750 كیلومتر با شهر چابهار فاصله دارد. آنها ساعت‌های اولیه شب به زاهدان رسیدند اما با توجه به نبود امكانات ویژه در این بیمارستان باز هم دانش‌آموزان روز بعد با هواپیمایی ویژه به تهران و بیمارستان سوانح سوختگی مطهری منتقل شدند.

حوادث آتش‌سوزی در مدارس چند سالی است كه به علت‌های مختلف همچون اشكالات سیستم‌های گرمایشی، استفاده از بخاری‌های نفتی و خرابی سیستم‌های برقی مدارس اتفاق می‌افتد. مثلا 17 آبان‌ماه سال گذشته در آتش‌سوزی خوابگاه مدرسه شبانه‌روزی در منطقه چاه رحمان سیستان و بلوچستان یك دانش‌آموز كشته و 14 دانش‌آموز دیگر مصدوم شدند یا در آتش‌سوزی دیگری كه در سال 1383 در مدرسه «دورودزن» در استان فارس و در منطقه مرودشت رخ داد، تعدادی از دانش‌آموزان دبستانی به‌شدت دچار سوختگی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha