شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 36518
سلامت نیوز : یک متخصص جراحی بینی گفت: لیزر یک نور قوی است که برای برش به کار می‌رود و یک مقداری از نسوج اطراف محل برش را هم از بین می‌برد و در نهایت لیزر در جراحی‌های زیبایی بینی کاربری ندارد.
 
محمدرضا ملتجی در گفت‌وگو با فارس در مورد جراحی‌های زیبایی‌ به خصوص بینی با لیزر و کارکردهای آن گفت: در جامعه شایعه شده که لیزر در جراحی‌های بینی کاربرد دارد، برای اینکه کبودی کمتری دارد و به نوعی از چاقو استفاده نمی‌شود ولی واقعیت این است که لیزر در جراحی زیبایی بینی کاربردی ندارد.

وی اظهار داشت: لیزر یک نور قوی است که برای برش به کار می‌رود، آن هم در جاهایی که در بدن غیرقابل دسترس است و در نواحی که در دسترس است از تیغه معمولی هیستری استفاده می‌کنیم. چرا که لیزر علاوه بر برش یک مقداری از نسوج اطراف محل برش را هم از بین می‌برد و به زبان ساده‌تر بافت را می‌سوزاند و در نهایت لیزر در جراحی‌های زیبایی بینی کاربری ندارد.

ملتجی در پاسخ به اینکه در مواردی پس از عمل جراحی جای بخیه در صورت دیده نمی‌شود و هیچ کبودی هم وجود ندارد که گفته می‌شود ناشی از عمل با لیزر است گفت: در بین پزشکان متخصص این رشته چنین چیزی واقعیت ندارد و این شایعه‌ای است که بین افراد غیرپزشک گفته می‌شود و لیزر در جراحی بینی کاربردی ندارد. این به تکنیک جراحی بر می‌گردد و نحوه داروهایی که مصرف می‌شود و بیشتر می‌توان گفت تخصص و مهارت پزشک در این امر دخیل است. جراحی یک هنر است و جراح با شناخت لایه‌های نسج اجازه حرکت به آن لایه‌ها را نداده و در نتیجه خونریزی کمتر رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha