سلامت نیوز : رییس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: زود شروع كردن غذای كمكی، احتمال بروز آلرژی‌ها مانند اگزما، خس خس سینه، كهیر و مشكلات گوارشی در شیرخواران را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، علیرضا مرندی افزود: استفاده از غذای كمكی زودهنگام، رغبت شیرخوار به مكیدن پستان را كمتر می‌كند در نتیجه تولید و ترشح شیر مادر كاهش می‌یابد و شیرخوار از مزایای تغذیه انحصاری و دریافت مقدار كافی شیر مادر محروم می شود.

وی با اشاره به آنكه زود شروع كردن غذای كمكی، به علت عدم آمادگی و تكامل دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن شیرخوار، سلامت وی را به مخاطره می‌اندازد، گفت: هرنوع عفونت یا اسهال در شیرخواران، خطرناك‌تر از دیگر گروه های سنی است و احتمال دارد سبب كاهش وزن كودك نیز شود.

این فوق تخصص نوزادان، پایان شش‌ماهگی یعنی 180 روز بعد از تولد را بهترین زمان برای شروع غذای كمكی شیرخوار عنوان و خاطرنشان كرد دیر شروع كردن غذای كمكی نیز مخاطراتی برای كودك در پی دارد.

مرندی گفت: بسیاری از شیرخواران كه دیرتر از پایان شش ‌ماهگی با غذای كمكی آشنا می‌شوند، ممكن است نسبت به استفاده از غذاهای جامد، تمایل كمتری داشته باشند.

وی افزود: این امر می‌تواند از نظر پذیرش غذا و كاهش دریافت مواد معدنی مانند روی و آهن مشكلاتی را برای شیرخوار ایجاد كند و در درازمدت نیز بر رشد و تكامل آنان تاثیر نامطلوب بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha