شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 36525
سلامت نیوز : رییس بیست و یكمین كنگره چشم‌پزشكی كشور گفت: بیشترین آسیب دیدگان چشمی را تراشكاران تشكیل می دهند.

 به گزارش ایرنا،محمود جباروند در جمع خبرنگاران در بیمارستان فارابی تهران افزود: هم اكنون بیشترین مراجعه كنندگان به این بیمارستان تراشكاران هستند كه به دلیل وارد شدن تراشه های فلزات ، اشیاء و آسیب های چشمی ناشی از آن مراجعه می كنند.

وی اظهار داشت:شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در كشور مربوط به عیوب انكساری است كه در تمام مراحل سنی وجود دارد و پس از آن مربوط به كاتاراكت
 یا آب مروارید است.

این متخصص چشم در توضیح عیوب انكساری چشم ها گفت: این بیمار‌ی‌ها در سنین پایین تشخیص داده می‌شود و در كشور به آن توجه زیادی می‌شود.

رییس بیمارستان فارابی افزود: افزایش تعداد بیماران نشان‌دهنده زیاد شدن آن نیست بلكه نشانه افزایش آگاهی مردم است.

جباروند با بیان اینكه افراد باید به دنبال اصلاح عیوب انكساری چشمان خود باشند، گفت: چنانچه در دوران كودكی این بیماری درمان نشود، كودك دچار تنبلی چشم می‌شود در حالی كه با یك عینك ساده می‌توان این دغدغه‌ را برطرف كرد.

وی با بیان اینكه تشخیص عیوب انكساری در مهدكودك‌ها نیز انجام می‌شود، اضافه كرد: پیگیری این موضوع باعث شده است تنبلی چشم در كودكان كمتر شود چرا كه به آن توجه زیاد شده است و به همین دلیل در آینده تنبلی چشم ناشی از عیوب انكساری به ندرت خواهیم داشت.

رییس بیست و یكمین كنگره چشم‌پزشكی كشور گفت:خوشبختانه در سطح كشور بچه‌های متولد شده از این نظر غربالگری می‌شوند و نوزادانی كه پدر و مادرانشان دچار عیوب انكساری هستند یا یكی از نزدیكان آنها دچار تنبلی ساقه چشم است باید به چشم‌پزشك مراجعه كنند.

جباروند با اشاره به شرایط عمل لیزیك برای اصلاح عیوب انكساری چشم افزود:فرد باید به سن 20 سال رسیده باشد و عیب انكساریش حداقل 9 ماه تا یك سال ثابت باشد و پیشرفت نكند.

وی با بیان اینكه تعداد مراجعه كنندگان به بیمارستان فارابی سالانه 600 هزار نفر است، ادامه داد: از این تعداد، 60 هزار نفر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند كه بیشترین عمل جراحی مربوط به آب مروارید و بعد از آن مربوط به عیوب انكساری است.

رییس بیمارستان فارابی درباره گردشگری سلامت نیز گفت: اكنون، بیشتر بیماران منطقه خاورمیانه به بیمارستان فارابی می‌آیند.

جباروند افزود:این بیماران از كشورهای عراق، كویت، افغانستان، آذربایجان و تاجیكستان برای درمان به ایران سفر می كنند.

وی دربخش دیگری از این نشست خبری درباره رفع خستگی چشم با ماساژ و شستن پلك ها، گفت:فردی كه دچار خستگی چشم می‌شود ابتدا باید علت خستگی چشم خود را جویا شود كه بیماری‌هایی مانند عیوب انكساری، انحراف مخفی چشم و التهاب لبه پلك می‌تواند علت آن باشد.

جباروند گفت: اگر حین كار فردی دچار خستگی چشم شد باید 10 دقیقه چشمان خود را ببندد، همچنین پلك خود را با آب بشوید و چشم خود را ماساژ دهد.

وی در رابطه با بیست و یكمین كنگره چشم‌پزشكی كشور گفت: این كنگره از 22 تا 26 آبان در مركز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

جباروند ادامه داد:محورهای اصلی این كنگره مربوط به بیماری‌های شایع چشم می باشد كه در این رابطه 326 مقاله ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha