شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 36526
سلامت نیوز : افزایش هورمون تستوسترون در مردان کمک به ساخته شدن توده های عضلانی و کند شدن فرایند پیری می‎شود.

به گزارش  برنا، بر اساس مطالعات دانشمندان، درمان تستوسترون می تواند واقعاً فرایند پیری در مردان را به تعویق بیندازد.

به گزارش تایمز ایندیا، از دست دادن بافت ماهیچه که یک نشانه معمول افزایش سن بوده و با بیماری هایی مانند ایدز و سرطان در ارتباط است، می تواند با استفاده از استروئیدهای آنابولیک درمان شود. اما این درمان می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد که تستوسترون می تواند جایگزین سالم و مناسبی برای آن باشد.

تستوسترون می تواند درمانی مناسب با احساسی عالی برای مردان بالای 35 سال باشد. بر اساس تحقیقات جدید، 9 پروتئین در خون وجود دارند که با گذشت زمان تغییر کرده و سبب روند پیری در فرد می شوند.

با این حال عملکرد بعضی از این پروتئین ها را می توان از طریق درمان با تستوسترون معکوس کرده و از تحلیل توده های ماهیچه ای پیشگیری کرد.

محققان دانشگاه بوستون و دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در ایالات متحده به مقایسه سطح پروتئین در نمونه سرم 2 گروه از مردان سالم پرداختند.

نتایج نشان داد، درمان تستوسترون، میزان توده های عضلانی و سطح متوقف شده هورمون لیپتین را در هر 2 گروه از مردان افزایش می‎دهد.

این هورمون همچنین سبب افزایش سطح کلاژن و رشد پروتئین IGF-1 در افراد جوان و نیز افزایش مشابه در بخش کوچکی از مردان مسن می شود.

البته این طور به نظر می رسد که افزایش تستوسترون در افراد مسن لزوما به معنای تجدید عملکرد کامل این هورمون نیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha