سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایران بالاترین روند رشد سرطان در جهان را دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان در کشور به دلیل روند افزایشی میزان سن و نیز افزایش امید به زندگی رشد دارد، گفت: شاید بتوان گفت ایران بالاترین روند رشد سرطان را در جهان داراست.

وی تصریح کرد: سرطان معده بالاترین سرطان در مردان و نیز کشنده ترین سرطان بین سرطان هاست   که به عوامل بسیاری از جمله تغذیه، نحوه زندگی، رفتاریهای فرهنگی و اجتماعی وابسته است.

دکتر اکبری آگاه سازی مردم را مهمترین راه در راستای پیشگیری خواند و بیان داشت: امروزباید برنامه های آگاه سازی را شروع کنیم تا بتواینم 20سال بعد بع نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: سرطان پستان شایع ترین سرطان زنان و نیز پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطانها را دارد که سالانه بین 8 هزار و 500 تا 10 هزار مورد جدید به مبتلایان افزوده می شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه حدود 30هزار نفر مبتلا به سرطان، زندگی 5 ساله ای دارند یادآور شد: مهمترین دلیل رشد این سرطان افزایش سن است ولی ریز فاکتورهای سابقه فامیلی، عدم ازدواج، عدم شیردهی، عدم تناسب قد نسبت به وزن، مصرف هورمون نابجا و مصرف دخانیات اصلی ترین ریزفاکتورها در این حوزه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha