سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: استرس‌های بزرگ و شدید، احتمال ابتلا به بیماری پاركینسون را به میزان 5/13 برابر افزایش می‌دهد.

دكتر اكبر سلطان زاده، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه امروزه شواهد زیادی از ارتباط عوامل غیرژنتیكی با بیماری پاركینسون وجود دارد، اظهار داشت: مطالعات انجام شده و بررسی فاكتورهای موثر در ایجاد بیماری پاركینسون در بیماران ایرانی نشان داده است افزایش مصرف قهوه به میزان یك فنجان در ماه ریسك ابتلا به این بیماری را 50 درصد كاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که مصرف چای زیاد در روز نیز باعث كاهش ریسك ابتلا به پارکینسون می‌شود، ادامه داد: مصرف روزانه یك لیوان چای بیشتر ریسك ابتلا به این بیماری را تا 0.8 برابر كاهش می‌دهد.

دكتر سلطان زاده در خصوص اثرات مفید آسپرین در كاهش بروز ابتلا به پاركینسون گفت: مصرف روزانه 80 میلی گرمی آسپرین حداقل به مدت یك سال در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری بسیار موثر است.

وی در ادامه یادآور شد: زنان با حاملگی‌های متعدد در خطر بیشتری برای ابتلا به پاركینسون قرار دارند.

این متخصص مغز و اعصاب با تاكید بر اثر استرس در ابتلا به این بیماری گفت: استرس‌های بزرگ و شدید، احتمال ابتلا به بیماری پاركینسون با شروع حاد را به میزان 13.5 برابر افزایش می دهد.

وی با تاكید بر تاثیر منفی کار شیفت شب در افزایش بروز این بیماری خاطرنشان کرد: افرادی كه در طول زندگی، دوره‌هایی از شب كاری داشته‌اند به میزان 4.6 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به پاركینسون قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha