سلامت نیوز: یك کارشناس ارشد تغذیه در همایش آموزشی ویژه بیماران دیابتی در یزد گفت: سبزیجات عامل مهمی در کنترل و حتی پیشگیری از دیابت است در حالی كه مردم نسبت به این موضوع كم توجهی می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شکیبا فر در این همایش كه با حضور مسؤولین مركز تحقیقات دیابت یزد و جمعی از بیماران دیابتی برگزار شد، گفت: با توجه به این که بیشترین رشد دیابت در کشورهای خاورمیانه گزارش شده است در کشور ما بیشترین شیوع دیابت در یزد است كه این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: سبک زندگی قطعا مهم ترین عامل در بروز این روند است و با توجه به اینکه کمترین مصرف سبزیجات را در استان یزد داریم باید سبک زندگی و به ویژه تغذیه را اصلاح کنیم.

این کارشناس ارشد تغذیه در ادامه گفت: سبزیجات عامل مهمی در کنترل و حتی پیشگیری از دیابت است ولی با این وجود در استان یزد کم توجهی‌ها به این موضوع از سوی مردم زیاد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغذیه فرد دیابتی فرق چندانی با سایرین ندارد، گفت: افراد دیابتی می‌توانند با داشتن یک برنامه صحیح غذایی از تمام گروه غذاها استفاده کنند و تنها موردی که همه مردم به ویژه افراد دیابتی باید از آن پرهیز داشته باشند شکر و مشتقات آن مانند انواع کیک، بیسکوئیت، شکلات، آبمیوه‌های صنعتی، بستنی، سس مایونز، قند و شکر و ... است.

وی گفت: سبزیجات باید بیشترین قسمت از سفره ما را اشغال کند در حالی که مردم به آن به عنوان یک تزئین بر سر سفره استفاده می‌کنند و یا اینکه با اضافه کردن سس به سالاد سبزیجات آن را به یک عامل مضر تبدیل می‌کنند.

وی همچنین استفاده از لبنیات با چربی زیر 2 درصد را سفارش کرد و گفت: لبنیات بالای 3 درصد چربی استفاده نشود و در پخت غذاها نیز از روغن زیاد خودداری شود.

وی به افراد دیابتی توصیه کرد: برای جلوگیری از افت قند خون خود حتما علاوه بر سه وعده اصلی غذایی در طول روز به میان وعده‌های غذایی نیز توجه کنند و در هیچ کدام از وعده‌ها غذا را به مقدار زیاد مصرف نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha