پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3656

دانشمندان ایتالیایی موفق شدند در خون کودکانی که از سطح بالای کلسترول برخوردار بوده و مستعد بیماری تصلب شریان هستند، پروتئینی را کشف کنند که دلیل اصلی سطح بالای این ماده در خون آنها است.

پروتئین مسئول افزایش کلسترول کودکان کشف شد


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دانشمندان پلی تکنیک اومبرتوی اول دانشگاه ساپینتزای رم در پروژه ای با عنوان "کشف راه هایی برای پیشگیری از بروز سکته قلبی کودکان دارای سطح بالای کلسترول" موفق شدند این پروتیئن را که CD40L نام دارد، کشف کنند.

محققان این گروه تحقیقاتی با بررسی گروهی از کودکان با کلسترول بالا کشف کردند که در این کودکان میزان این پروتئین بسیار بالا است. در حقیقت این پروتئین باعث می شود که این کودکان در بزرگسالی با خطر حملات قلبی و نصلب شریانی مواجه شوند.

در این خصوص کونکوردا مارتینو سرپرست این تیم اظهار داشت : "سکته قلبی و تصلب شریان بیماری هایی هستند که در بزرگسالی بوجود می آیند، اما در این کودکان احتمال سکته بسیار بالا است. در حقیقت این پروتئین که منشاء ژنتیکی دارد باعث می شود سطح کلسترول خون این کودکان بالا باشد."

این محققان که نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی انجمن قلب آمریکا منتشر کرده اند، امیدوارند پس از این کشف بتوانند داروهای مناسبی برای کتنرل میزان این پروتئین را بسازند که به کمک آن در یک دوره درمانی 10 ساله سن سکته در این کودکان را به حداقل 60 سالگی افزایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha