سلامت نیوز: یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: سعی كنید غذاها را بصورت متنوع مصرف كنید و از مصرف غذاهای سرخ كردنی و چرب نظیر كله پاچه، دل و جگر و قلوه، پسته، نارگیل و میگو پرهیز کنید.

دکتر  بهزاد حیدر پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: افزایش مصرف چربی بخصوص كلسترول، خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد به منظور پیشگیری از این خطر باید از گوشت قرمز كمتر استفاده کرد و مصرف گوشت سفید را در اولویت قرار داد.

دکتر حیدر پور در ادامه تصریح کرد: مصرف روزانه سه عدد گردو بسیار مفید است زیرا باعث كاهش كلسترول خون می‌شود.

وی تاکید کرد: تا حد امكان غذاها را بصورت آب پز و یا كباب شده مصرف كنید. در صورتی كه فشار خون بالا دارید، از زیاده روی در مصرف نمك بپرهیزید چون موجب تجمع مایعات در بدن شده و در نهایت باعث افزایش فشار خون و تنگی نفس می شود.

دکتر حیدرپور توصیه کرد: مصرف انواع شیرینی مانند قند و شكر را محدود كنید، از مصرف انواع روغن نباتی جامد، كره، خامه و شیر پرچرب و شیرینی‌های خامه دار كه باعث تجمع چربی در بدن و در نهایت چاقی می‌شوند خودداری كنید.

وی گفت: می‌توان از روغن‌های نباتی مایع یا روغن زیتون، شیر و ماست و پنیر كم چرب به مقدار لازم استفاده كرد، افرادی كه چربی خون بالا دارند و در حال معالجه هستند بیشتر از افراد عادی باید رعایت موارد فوق را بكنند.

دکتر حیدرپور در خاتمه اظهار داشت: در برنامه غذایی خود سعی كنید از سبزیجات، سالاد و میوه‌های تازه استفاده كنید زیرا این مواد حاوی انواع ویتامین هستند و از بروز یبوست نیز جلوگیری می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha