سلامت نیوز: رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت با بیان این كه معضلات قشر جوان و نوجوان از سنین كودكی شكل می‌گیرد، برلزوم ارایه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها به منظور برقراری تعامل مثبت با فرزندانشان تاكید كرد و گفت: برنامه فرزندپروری مثبت تا پایان سال نهایی می‌شود.

دكتر سید حامد بركاتی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بیماری‌های روانی در كودكان گفت: این بیماری‌ها در كودكان به مباحث مربوط به تكامل همه جانبه كودكان بازمی‌گردد. در بحث سلامت روان كودكان، نوجوانان و مادران تدوین سندی در قالب سند ملی سلامت روان در اداره سلامت روان وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از بروز اختلالات روان در كودكان، ادامه داد: بروز اختلالات روانی در كودكان را می‌توان از طریق فرزندپروری و مداخلات مثبت در خانواده، كنترل كرد چرا كه بیشتر معضلات و نابسامانی‌های قشر جوان و نوجوان از سنین كودكی شكل می‌گیرد و لازم است مداخلات مثبت از زمان كودكی انجام شود.

رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت، با تاكید بر لزوم برقراری تعامل مثبت والدین با فرزندان از زمان تولد فرزند، ادامه داد: تعامل مثبت مادر با نوزاد از همان لحظه تولد و با شیردهی برقرار می‌شود. خانواده باید یاد بگیرد چه موقع تحكم داشته باشد و چه موقع میدان را برای كودك باز بگذارد. در مجموع لازم است خانواده‌ها در مورد چگونگی برخورد با كودكان آموزش‌های لازم را دریافت كنند اما متاسفانه آموزش مهارت‌های فرزندپروری در خانواده‌ها بسیار كم بوده است و متولیان این موضوع از جمله آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و ... باید اقدامات لازم را در این جهت انجام دهند.

وی در ادامه از اقدامات انجام شده با همكاری اداره سلامت روان وزارت بهداشت برای تدوین برنامه فرزندپروری مثبت خبر داد و گفت: این برنامه تا پایان سال نهایی می‌شود و تا سال آینده برنامه آموزش به خانواده‌ها در سطح شبكه‌های بهداشتی - درمانی و جامعه ارایه خواهد شد تا به این ترتیب خانواده‌ها بهتر بتوانند با كودك‌شان تعامل داشته باشند. این موضوع از نابسامانی‌های روانی در كودكان و نوجوانان پیشگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha