سلامت نیوز: یک فوق‌تخصص ژنتیک کودکان در مورد ارزش غذایی شیر مادر گفت: از نظر ایمونولوژی، تغذیه نوزاد با شیر مادر از بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و حتی نوع یک که ممکن است در بزرگسالی شخص به آن مبتلا شود، پیشگیری می‌کند.

محمدعلی نیلفروشان در گفت‌وگو با فارس درباره تغذیه نوزادان با شیر مادر اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر دارای مزایای بی‌شماری است که بشر به زاویه بسیار کوچکی از آن پی برده است.

وی در مورد ارزش تغذیه‌ای شیر مادر گفت: از نظر ارزش تغذیه، شیر مادر بهترین غذا برای شیرخوار است همچنین شیر مادر از نظر ایمونولوژی و پیشگیری از بیماری‌ها شامل بیماری‌های شایع دوران کودکی مانند بیماری‌های تنفسی و گوارشی و بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و حتی نوع یک و سرطان‌های مختلف مانند لنفوم که ممکن است در بزرگسالی شخص به آن مبتلا شود، می‌تواند پیشگیری کند.

این فوق تخصص ژنتیک کودکان، شیرخوردن نوزاد را برای مادر شیرده نیز دارای مزایای زیادی دانست و تأکید کرد: تغذیه شیرخوار با شیر مادر می‌تواند مادر را از گرفتاری به برخی سرطان‌ها مانند سرطان‌های رحم، تخمدان و سینه مصون کند و از پوکی استخوان و حاملگی‌های ناخواسته در مادر جلوگیری کند.

وی تغذیه کودک با شیر مادر را برای جامعه نیز مفید دانست و تصریح کرد: زمانی که کودک، شیر مادر می‌خورد، کمتر دچار بیماری‌های مختلف می‌شود و باری به دوش سیستم بهداشتی کشور نمی‌گذارد و سلامت جامعه را تأمین می‌کند همچنین تغذیه نوزادان با شیر مادر باعث می‌شود از واردات شیرخشک و خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha