نتایج تحقیقات یک دانشمند علوم اعصاب ایتالیایی نشان می دهد که میان احساسات نقاش یک اثر هنری و مغز بیننده آن اثر ارتباط وجود دارد.

کشف چگونگی درک احساسات نقاش یک اثر هنری توسط بیننده


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، یک دانشمند دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه پارما در پروژه ای با عنوان "حرکت، احساس، هیپنوتیزم و تجربیات زیبایی شناسانه" درخصوص ارتباط میان احساسات نقاش یک اثر هنری در هنگام خلق آن اثر و مغز بیننده آن فرضیه ای را ارائه کرده است. این فرضیه براساس نرون های آیینه ای قوت گرفته است.

ویتوریو گالزه محقق این پژوهش در این خصوص اظهار داشت : "احساسات از یک اثر هنری از طریق کشش ماهیچه ای و بیانات احساسی نرون های آیینه ای به کورتکس مغز مشاهده کننده انتقال می یابد. نرون های آینه ای در اینجا بدن و چهره شخصیت های حاضر در یک تابلوی نقاشی را در مغز می سازند."

این دانشمند در توضیح این فرایند افزود: "این فرایند مشابه مکانیزم هیتنوتیزم است که به فرد اجازه می دهد با دیگران در گذشته های دور یا در نقاط دیگر ارتباط برقرار کند."

به اعتقاد این محقق، مشاهده این پدیده، دانشمندان را به شناخت های علمی مدرن در توضیح مکانیزم های احساسی مثل هیتنوتیزم رهمنمون می کند. نتایج این تحقیقات در مجله Trends in Cognitive Sciences آمریکا منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha