سلامت نیوز: با توجه به گزارش های دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، كیفیت هوای تهران هم اكنون در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهر تهران كه در ساعت 11 صبح امروز 21 آبان ماه گزارش شده است، شاخص كیفیت هوا151 و آلاینده اصلی ذرات معلق(PM2.5) است.

این مركز خاطر نشان كرد: در این شرایط كیفیت هوا ناسالم تلقی شده و افرادی كه دارای بیماریهای قلبی و تنفسی هستند، افراد سالخورده و كودكان باید از فعالیت  سنگین وطولانی خودداری كنند همچنین به عموم مردم توصیه می شود  فعالیت سنگین و طولانی مدت خود رادر هوای آزاد حتی الامكان كاهش دهند.

بر اساس همین گزارش شاخص استاندارد آلودگی هوا برای منواكسید كربن(CO) 113 می باشد كه در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد. در این خصوص نیز افرادی كه بیماریهای قلبی مثل آنژین صدری دارند باید از فعالیتهای سنگین فیزیكی خودداری كنند و از منابع تولید كننده منواكسید كربن مثل معابر و خیابانهای پرتردد با حجم ترافیك بالاحتی الامكان دوری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha