سلامت نیوز: رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام كرد: با به كارگیری آموزشهای پیش از بارداری و روش‌های نوینی كه در مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا ارائه می‌شود برای نخستین بار در كشور امكان تولد نوزادان سالم مبتلا به HIV فراهم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمدمهدی گویا كه در مراسم افتتاح ساختمان جدید مركز فوق تخصصی ناباروری و سقط مكرر ابن سینا جهاد دانشگاهی سخن می‌گفت، خاطرنشان كرد: امروز دانشمندان عنوان می‌كنند كه جمعیت دنیا تا 20 سال آینده به هشت میلیارد و 300 میلیون نفر خواهد رسید. در پاسخگویی به نیازهای سلامت آنان در اولویت قرار خواهند گرفت كه هم اكنون نیز تحقق آن با دشواری‌هایی روبرو است.

وی با بیان اینكه میزان امید به زندگی در برخی كشورها به علت شیوع بیماری‌های آمیزشی و ایدز، 20 سال پایین آمده است، گفت: در برخی كشورها علت اصلی مرگ و میر زنان در سنین بارداری، بیماری‌های آمیزشی و ایدز هستند.

گویا ادامه داد: این تصور وجود داشت كه بیماری‌های آمیزشی و ایدز تنها مربوط به آفریقا است اما امروز معتقد هستند عمده بار این بیماریها ظرف 20 سال آینده به قاره آسیا منتقل می‌شود به همین دلیل پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینكه بیماری‌های آمیزشی از مهمترین علت‌های ناباروری هستند، گفت: اگر آموزش و پیشگیری صحیح انجام می‌شد كشور مجبور نبود هزینه سنگینی را برای باردار شدن یك زوج نابارور بپردازد.

وی اضافه كرد: افتتاح كلینیك سلامت جنسی در مركز فوق تخصصی ابن سینا می‌تواند در كاهش هزینه‌ها و پیشگیری از عفونت‌های بارداری و بارداری‌های منجر به سقط نقش بسزایی داشته باشد و در كنار سایر خدماتی كه ارائه می‌كند دستاوردهای خوبی برای مردم داشته باشد.

گویا با بیان اینكه در گذشته اگر یك شخص مبتلا به HIV باردار می‌شد نخستین توصیه‌ای كه به او می‌شد سقط بود، عنوان كرد: امروزه با به كارگیری دانش‌های نوین و آموزش‌های پیش از بارداری و همچنین مراقبتهای حین بارداری، مركز فوق تخصصی ابن سینا برای نخستین بار در كشور این امكان را فراهم كرده كه زنان مبتلا به HIV بتوانند فرزندان سالمی به دنیا بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha