سلامت نیوز: نوجوانان برای دریافت كافی پروتئین و سایر مواد مغذی مهم، روزانه باید گروه ها و منابع غذایی مختلف را در برنامه غذایی خود بگنجانند چراكه مقدار و نوع غذاها بر روی قد، رشد و سلامت تاثیر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، انجمن علمی تغذیه كودكان ایران اعلام كرد: لازم است نوجوانان در هر وعده غذا، زیاد نخورند و تعداد وعده های غذا را در روز به حدود 5 وعده برسانند و حجم هر وعده را كم كنند همچنین پروتئین های زود جذب و با كیفیت بالا مانند شیر، ماست، پنیر و مرغ یا ماهی مصرف كنند.

بنابراین گزارش،‌ استخوان نوجوانان برای رشد نیاز به كلسیم، فسفر، منیزیم و ید دارند و عضلات نیز برای رشد به پروتئین و كربوهیدرات ها نیازمندند بنابراین برای بلند شدن قد و رشد استخوان ها و عضلات مواد غذایی باید حاوی كلسیم، فسفر و پروتئین باشد.

این گزارش می افزاید، یكی از نگرانی های نوجوانان، اندام نامتناسب است و ساده ترین راه، برنامه ریزی متنوع غذای روزانه بر اساس 6 گروه غذایی است و بهتر است در خانه و رستوران غذاهای با كالری كم یا متوسط را انتخاب كنند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از نوجوانان زمان زیادی را صرف نگاه كردن به تلویزیون، بازی های رایانه ای می كنند كه این افراد باید سعی كنند در اكثر روزها 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند و زمان فعالیت های نشستنی را به 2 ساعت در روز یا كمتر محدود كنند.

انجمن علمی تغذیه كودكان ایران به نوجوانان توصیه كرد: ورزش در این دوران یك فعالیت ضروری است و نوجوانان می توانند برای داشتن تحرك بیشتر، تا حد امكان مسیر مدرسه را پیاده طی كنند و اگر وسیله نقلیه عمومی استفاده می كنند، یك ایستگاه زودتر پیاده شوند و بقیه راه را پیاده بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha