سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تأخیر در پرداخت پول بیمه‌های تأمین اجتماعی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند، از این رو، از سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهیم با ندادن این بدهی‌ها، با بیمارستان‌ها مقابله و از آنها گروکشی نکند. حسینعلی شهریاری در  گفت‌وگو با خانه ملت درباره اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح به همکاری وزارت بهداشت و درمان و رفاه، تعاون اجتماعی نیاز دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اجرایی نشدن این طرح به علت اختلافاتی بود که میان این دو وزارتخانه وجود داشت؛ حتی گاهی اوقات به تفاهم‌نامه‌های امضا شده نیز توجه نمی‌کردند.

وی افزود: البته عزم جدی برای اجرای این کار وجود داشته اما در میان مشکلاتی مانند عدم تأمین پزشک در شهرستان‌های دور افتاده پیش آمد که اجرای طرح پزشک خانواده را با مشکلاتی روبه‌رو کرد.

 طرح پزشک خانواده در فرآیند طولانی اجرایی می‌شود

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اعتبارات طرح پزشک خانواده را باید وزارت کار، رفاه و تعاون تامین کند تا ما شاهد اجرایی شدن این طرح در تمام کشور باشیم.

شهریاری گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح نباید انتظار داشته باشیم که پزشک خانواده در کوتاه‌مدت اجرایی شود زیرا با وجود مشکلاتی که بر سر اجرای این طرح وجود دارد، ممکن است فرآیند طولانی هشت ساله باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، درباره بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان، اظهار امیدواری کرد که این اختلافاتی که میان این دو نهاد اجرایی کشور وجود دارد با تفاهم حل شود.

اختلافات میان سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت با تفاهم حل شود

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی مدعی است که دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های زیر نظر این دانشگاه‌ها پول داروها را نمی‌دهند ولی این مساله نباید باعث شود بدهی بیمارستان پرداخت نشود.

شهریاری ادامه داد: تأخیر در پرداخت پول بیمه‌های تأمین اجتماعی، بیمارستان‌ها را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند، از همین رو از سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهیم با ندادن این بدهی‌ها، با بیمارستان‌ها مقابله و از آنها گروکشی نکند.

کشمکش وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی به علت مطالبات بیمارستانی، هرچند به گفته مدیرعامل تأمین اجتماعی، به‌زودی به روز می‌شود، اما وزیر بهداشت می‌گوید خبری از تسویه حساب روزانه نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اخیرا از تسویه بدهی این سازمان با وزارت بهداشت خبر داده و گفته بود: هم‌اکنون هیچ بدهی به وزارت بهداشت نداریم.

رحمت‌الله حافظی افزود: در هفته‌های آینده ۲۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت می‌شود و به این ترتیب تمامی اسناد ارائه شده به تامین اجتماعی از سوی این دانشگاه‌ها تسویه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با این تسویه دیگر هیچ بدهی به وزارت بهداشت نداریم بلکه ۲۶ میلیارد تومان نیز از این وزارت‌خانه مطالبه داریم.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی گفت: بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور ۱۱ میلیارد تومان از دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارند که این طلب به دلیل ارائه خدمات درمانی به مصدومان حوادث ترافیکی است که از دو سال پیش تاکنون تسویه نشده است.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان نیز در واکنش به سخنان رئیس سازمان تامین اجتماعی، گفت: وزیر بهداشت می‌گوید خبری از تسویه حساب روزانه نیست.

به گفته وزیر بهداشت، تأمین اجتماعی فقط مطالبات بیمارستان‌های خود را به روز می پردازد.

مرضیه وحید دستجردی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مطالبات بیمارستان‌های تحت امر خود را به روز و مطالبات وزارت بهداشت را با چند ماه تاخیر می‌پردازد. این سازمان چهار برابر بیشتر از وزارت بهداشت برای تخت‌های بیمارستانی‌اش هزینه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha