سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه همیشه به افزایش اعتبار بودجه سلامت بی‌توجهی شده، گفت: بودجه سال ۹۰ نسبت به سال‌های گذشته رشد داشت اما هیچگاه سهم سلامت سهم قابل توجهی در بودجه نبوده است. سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت ‌وگو با خانه ملت، تصریح کرد: متاسفانه همیشه به افزایش اعتبار بودجه سلامت بی‌توجهی شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته بودجه سال ۹۰ نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته اما هیچگاه سهم سلامت سهم قابل توجهی در بودجه نبوده است.

وی با تاکید براینکه این بی‌توجهی در تمام دولت‌ها وجود داشته است، افزود: بجز میزان اعتبارای که از درآمدهای اقتصادی به حوزه بهداشت و سلامت مردم تعلق می‌گیرد؛ باید سهم سلامت در کل بودجه مانند سایر کشورها ۱۰ درصد باشد اما این در ایران، سهم سلامت تنها شش درصد و کمتر از آن است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کمتر از شش در صد از بوجه عمومی کشور به سلامت مردم اختصاص دارد، بیان کرد: برخی اوقات نیز به دلیل کمبود اعتبارات بودجه مازاد برای توجه به سلامت مردم در نظر گرفته می‌شود که این بودجه مازاد را معاونت برنامه ریزی و راهبردی اجرایی نمی‌کند و تلاش‌های کمیسیون بهداشت و درمان را ضایع می‌کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گزارش عملکرد معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور و عدم اجرای قانون در این زمینه به صحن علنی مجلس ارائه شده است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha