سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: بدغذایی، کم‌غذایی و نیمه‌گرسنگی باعث تغییر شخصیت افراد می‌شود همچنین بین بیماری‌های روحی و جسمی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: امروز اثبات شده است که بین بیماری‌های روانی، هیجانات عاطفی و بیماری‌های جسمی رابطه‌ مستقیمی وجود دارد همچنین ثابت شده است که بدغذایی، کم‌غذایی و نیمه‌گرسنگی باعث تغییر شخصیت افراد می‌شود.

وی گفت: غذایی که می‌خوریم طی یکسری فعل و انفعالات پیچیده در سلول‌ها به مواد انرژی‌زا تبدیل می‌شود؛ مغز نیز نیازمند سوخت گلوکز است و انرژی خود را از این طریق کسب می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: نرسیدن انرژی به مغز موجب از دست رفتن تعادل روانی شخص می‌شود که با واکنش‌های متفاوتی مانند تمایل به گریه کردن، افسردگی، بی‌اشتهایی، اضطراب، ترس و شکستن اشیاء خود را نشان می‌دهد.

صفوی افزود: عدم تعادل غذایی موجب بروز مشکلات روانی می‌شود همچنین هیجانات عصبی را به وجود می‌آورد و به همین دلیل افراد باید متناسب با فعالیت‌های جسمانی خود غذا مصرف کنند.

وی بیان داشت: اگر کار جسمانی بیشتر انجام شود، به همان نسبت نیز بدن نیازمند مواد غذایی بیشتر است؛ مانند اینکه کارگری که کار ساختمانی انجام می‌دهد، غذای او با یک فرد کارمند متفاوت است و باید غذایش انرژی بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha