شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
سلامت نیوز: قرایی مقدم آسیب‌شناس با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله برای ایجاد انگیزه در جوانان ایجاد اشتغال است، گفت: جامعه در ایجاد انگیزه برای جوانان نقش به‌سزایی دارد.

امان الله قرایی مقدم در گفت‌و‌گو با برنا درباره ایجاد انگیزه در جوانان اظهار داشت: انگیزه‌ها با توجه به فضای حیاتی فرد تغییر می‌کند، در هر صورت باید انگیزه متناسب با آنچه می خواهیم، باشد.
 
وی با بیان اینکه انگیزه ها به سوابق قلبی فرد بستگی دارد، تصریح کرد: خانواده در هر موردی که می خواهد به جوان امید و انگیزه دهد، باید راهکارهای گوناگونی به کار برد. گاه با تشویق و اجازه دادن در انتخاب به او انگیزه می دهد، گاه با پرورش دادن وی در آن زمینه ای که می خواهد.
 
این آسیب شناس با بیان اینکه برای شغل و رشته تحصیلی جوان چشم انداز بهتری در خانه ایجاد کنیم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد انگیزه در جوانان، آزادی فردی در انتخاب شغل، کار و رشته تحصیلی است، اما این امر کافی نیست.
 
قرایی مقدم با تأکید بر اینکه خانواده باید برای ایجاد انگیزه در جوانان اقدام کند، ادامه داد: خانواده در واقع یک سلول اجتماعی و وسیله برای ایجاد انگیزه در جوان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نوع انگیزه جوانان و امیدواری آنها به آینده بستگی به شرایط اجتماعی، سطح خانواده، محل زندگی، تحصیلات خانوادگی و نوع طبقه اجتماعی نیز دارد و این چشم انداز با توجه به طبقه اجتماعی و سن متفاوت است.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه در ایجاد انگیزه برای جوانان مؤظف است، تصریح کرد: جامعه باید چشم انداز شغلی و حرفه ای را ارتقا دهد.

قرایی مقدم با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسأله برای ایجاد انگیزه در جوانان ایجاد اشتغال است، گفت: وقتی جوان می بیند با ادامه تحصیل نیز نمی تواند به شغل مناسبی دست پیدا کند و در جامعه روابط جای ضوابط حاکم است، نسبت به درس خواندن نیز بی انگیزه می شود.

وی در این باره ادامه داد: طبق تئوری جامعه شناسی، اگر هر کس بر اساس تخصص و رشته تحصیلی در حرفه ای مشغول به کار شود و انتخاب‌ها منطقی و عقلانی باشد، در جامعه ایجاد انگیزه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha