یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 36601
سلامت نیوز :دولت آمریکا در مورد استفاده از آهن‌رباهای قدرتمندی که در اسباب‌بازی‌های کودکان و نوجوانان وجود دارند هشدار داد.
به گزارش سینا از آغاز سال تحصیلی جدید تا کنون، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی در آمریکا (CPSC) چهارده گزارش صدمات ناشی از آهن‌ربا دریافت کرده است. همچنین بیش از ۷ گزارش در سال گذشته و یک مورد در سال ۲۰۰۹ گزارش شده است. طعمه این آهن‌ربا‌ها بیشتر کودکان بین ۱۸ ماهه تا ۱۵ ساله بوده‌اند. از میان این کودکان ۱۱ نفر برای خارج کردن آهن‌ربا از بدنشان نیاز به جراحی داشته‌اند.
بنا بر گزارش «CPSC» هنگامی‌که دو عدد یا بیشتر از این آهن‌رباهای کوچک توسط کودکان بلعیده می‌شوند، پس از جذب به یکدیگر در درون بدن، باعث آسیب‌های جدی از جمله ایجاد سوراخ‌های کوچک درون معده و روده، انسداد روده و مسمومیت خون می‌شوند.
«اینز تننبام» رئیس این کمیسیون طی یک مصاحبه اعلام کرد: «من به عکس‌های رادیولوژی کودکانی که دو عدد یا بیشتر از آهن‌ربا‌ها را بلعیده‌اند نگاه کردم، شما نمی‌توانید تصور کنید جذب این آهن‌ربا‌ها چه صدماتی را باعث می‌شوند.»
«تننبام» افزود: «ابتدا والدین به فرض اینکه فرزندشان دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده او را بار‌ها و بار‌ها نزد پزشک می‌برند، اما پس از انجام رادیولوژی تازه مشخص می‌شود آهن‌ربا‌ها باعث انسداد شده‌اند.»
این کمیسیون از دولت آمریکا خواسته است استفاده از این آهن‌ربا‌ها را در اسباب‌بازی‌ها و لوازم کودکان ممنوع کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha