یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 36604
سلامت نیوز :«بیش از 80 درصد از دیابتی‌های ایران بیماری خود را در حد قابل قبولی كنترل می‌كنند با این وجود ‌لازم است در زمینه پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض ناشی از این بیماری بیشتر فعالیت‌ كنیم.» دكتر «اسدالله رجب» رییس انجمن دیابت ایران در نشست دیابت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: «30 درصد از جمعیت بالای 20 سال تهران یا به دیابت مبتلا هستند یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.» وی با اشاره به هزینه‌های درمانی دیابت گفت: «هزینه‌های درمانی این بیماری بسیار زیاد است و صندوق‌های بیمه هزینه‌های این بیماری را پرداخت نمی‌كنند و بسیاری از دیابتی‌ها توان پرداخت هزینه درمان خود را ندارند.»

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره درمان قطعی دیابت گفت: «تاكنون درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است، هرچند كه تلاش‌هایی به‌منظور استفاده از سلول‏های بنیادی برای درمان این بیماری صورت گرفته است، اما نتایج این پژوهش‌ها مطلوب نیست و چه‌ بسا سلول‏‌درمانی، باعث بروز مشكلات بعدی در مبتلایان به دیابت ‌شود.» او درباره كیفیت زندگی مبتلایان به دیابت گفت: «در صورتی‏كه این افراد قند خون خود را به گونه‌ای مطلوب كنترل كنند، می‌توانند حتی بیشتر از افراد غیردیابتی زندگی كنند.»

 وی در زمینه تاثیر استفاده از طب سنتی مانند زالو انداختن و حجامت برای درمان دیابت اظهار كرد: «طب گیاهی را برای درمان دیابت توصیه نمی‌كنیم البته ممكن است داروهای گیاهی در كوتاه‌مدت در كاهش عوارض دیابت اثر داشته باشد اما چون پژوهش‌هایی در زمینه اثرات درازمدت مصرف داروهای گیاهی انجام نشده است، استفاده از این داروها را به بیماران دیابتی توصیه نمی‌كنیم.»

وی تاكید كرد: «زالو، انسولین تولید نمی‌كند بنابراین زالو انداختن باعث درمان مبتلایان به دیابت نمی‌شود و حتی ممكن است بر اثر این كار، بیمار مجبور به قطع عضو شود. علاوه بر آن حجامت نیز در درمان دیابت هیچ‌ تاثیری ندارد.» وی با بیان اینكه لازم است در زمینه تزریق انسولین فرهنگ‌سازی شود، گفت: «متاسفانه هنوز بیماران پس از ابتلا به دیابت در مقابل تزریق انسولین مقاومت می‌كنند، این در حالی است كه لازم است درباره استفاده از انسولین فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد و علاوه بر آن آموزش‏های لازم به بیماران دیابتی داده شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • افراسیابی ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    27 0
    این چه حرفیه. شما برید یک آزمایش ساده در مورد حجامت بکنید اون موقع تاثیرشو خواهید دید. و هیچ ربطی هم به انسولین نداره. در ضمن در مورد طب گیاهی چرا یک زحمت به خودشان نمیدن و در طولانی مدت اونو بررسی کنند. چطور برای یک داروی شیمیایی سالها اونو بررسی می کنند. الان دیگه هم تاثیرات طب سنتی رو به واضح می بینن و لازم به اظهار نظر بعضی دکترهای پولکی نیست که بعضی هاشون روزی تا 10 میلیون هم درامد دارن.
  • d ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    21 2
    بی سواد معلومه نه از حجامت سر در میاری و نه از زالو درمانی آقای دکتر تغلبی اگه اظهار نظر نکنی سنگین تری
  • علی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    23 1
    معلومه روی کاسبیشون بدجور تاثیر گزاشته صد در صد حجامت کنید و زالو بندازید به شدت تاثیر داره