یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 36607
سلامت نیوز: دقت و توجه به داغ بودن لوله بخاری یکی از راه‌های آزمایش سلامت دودکش برای پیشگیری از مسمومیت‌های ناشی از گاز گرفتگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل  از برنا، ابوالفضل شجاعی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر کنترل دودکش قبل از راه اندازی بخاری به منظور اطمینان از بازبودن محل خروج دود و گازهای سمی افزود: کلاهک دودکش وسایل گرمایشی در پشت بام‌ها باید به شکل H باشد تا بدین وسیله از خاموش شدن شعله بخاری در اثر جابه‌جایی جریانات هوا (وزش باد) و انتشار گاز سمی منوکسید کربن در محیط جلوگیری کند.

شجاعی ادامه داد: هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مستقل و منتهی به فضای بیرون باشد و انتهای تمامی دودکش‌ها باید حداقل یک متر ازسطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته باشد.

وی با توصیه به استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد گفت: بخاری‌های بدون دودکش به علت تولید و پخش گاز سمی منوکسید کربن برای محیط‌های بسته به ویژه محل زندگی خانواده و اتاق خواب مناسب نیست.

شجاعی، با اشاره به این‌که رنگ شعله وسایل گازسوز در صورت داشتن احتراق سالم باید آبی باشد، افزود: اگر رنگ شعله قرمز، زرد یا نارنجی باشد، احتراق ناقص بوده و نشانه ای برای کم شدن میزان اکسیژن موجود در محیط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha