دبیر دهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: در حال حاضر در كشور 95 درصد سنگ‌های دستگاه ادراری، بدون عمل باز از بدن بیماران خارج می‌شود.

95 درصد سنگ‌های دستگاه ادراری، بدون عمل باز خارج می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محمد قاسم محسنی، اورولوژیست در جریان برپایی دهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران با اعلام این خبر افزود: بی‌نیازی از بیهوشی در سنگ‌شكنی برون اندامی و سرعت بهبود، مهم‌ترین مزیت اعمال جراحی بسته را نسبت به روش‌های باز تشكیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینكه پیشرفت‌های سریع تكنولوژیك در عرصه رشته اورولوژی از سال 1980 در دنیا با اختراع «دستگاه شكن برون اندامی» آغاز شد، تصریح كرد: پس از آن دستگاه سنگ‌شكن درون اندامی وارد عرصه پزشكی شد كه تحول عظیم در این رشته پدید آورد.
محسنی، از ورود تكنولوژیك لاپاراسكوپ و بهره‌گیری از «رادیو فركوننسی» و نیز در درمان پروستات، به عنوان دیگر تحولات شگرف در عرصه رشته اورولوژی یاد كرد.
وی گفت: از نظر دانش و كاربرد تكنولوژی در سطح بهترین كشورهای دنیا هستیم تا جایی كه هیچ بیماری در زمینه درمان اورولوژی به خارج كشور اعزام نمی‌شود.
دبیر دهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران تصریح كرد: در حال حاضر بیمارانی برای درمان نارسایی‌های كلیه و به ویژه پیوند كلیه وارد ایران می‌شوند.
وی ادامه داد: در زمینه پیوند اعضای بدن افراد ایرانی به افراد خارجی ممنوعیت كامل داریم تا جایی كه هیچ غیر ایرانی بدون به همراه داشتن فرد اهدا كننده، در ایران مورد عمل پیوند قرار نمی‌گیرد.
محسنی اظهار داشت دستاوردهای جدیدی در زمینه سرطان‌های دستگاه‌های ادراری، اعمال لاپاراسكوپی، انواع سنگ‌شكن، پیوند كلیه و سایر مباحث علمی اورولوژی در دهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران ارایه می‌شود.
این كنگره تا روز جمعه 28 اردیبهشت ماه در محل كتابخانه‌ ملی جمهوری اسلامی ایران به كار خود ادامه می‌دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha