سلامت نیوز: رییس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو از بهره برداری 2 مرکز جمع آوری پلاسما تا پایان 2012 خبر داد و گفت: پلاسماهای اهدایی به داروهای خاص و گران قیمت تیدیل خواهد شد.

محمد شاه بختی رییس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: براساس مجوز وزارت بهداشت، شركت بیودارو مجاز به تاسیس 2 مركز جمع آوری پلاسمای دیگر در تهران است. براین اساس سومین و چهارمین مرکز در تهران باید به بهره برداری برسد.

رییس مرکز جمع‌آوری پلاسمای بیودارو ادامه داد: چهارمین مرکز جمع آوری پلاسما در حال انجام تعمیرات ساختمانی است که با توجه به روند کار، این مرکز تا اواسط سال 2012 به بهربرداری خواهد رسید، این در حالی است که قراردادهای اجرای ساخت سومین مرکز جمع آوری پلاسما به اتمام رسیده و این مرکز تا پایان سال 2012 به بهره برداری می‌رسد.

شاه بختی افزود:  در مجموع تا پایان سال 2012  سومین و چهارمین مرکز به بهره برداری خواهد رسید. در واقع مركز جمع آوری پلاسمای بیودارو با جدیدترین تجهیزات و آخرین فناوری روز اروپا می‌تواند پاسخگوی حدود 150 داوطلب اهدای پلاسما در روز باشد، به طوری که می توان گفت پلاسماهای اهدایی به داروهای خاص و گران قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha