سلامت نیوز: قائم مقام امور مجلس وزارت بهداشت گفت: پیشگیری مهمترین اصل در مسیر در ارائه خدمات بهداشتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دكتر رمضان محسن پور گفت:در شرایط فعلی تنها هزینه كردن در بخش درمان نتیجه بخش نیست و مهمترین اصل در نظام بهداشتی پیشگیری است.

وی در مراسم اختتامیه همایش ملی هنر، رسانه و سلامت كه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكی مازندران در ساری برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته سرمایه‌دار‌ترین کشورها هم بودجه را در مسیر درمان هزینه می‌کردند اما امروزه به این نتیجه رسیدند كه تنها مسیری كه می‌تواند شرایط سالم را برای اعضای جامعه به ارمغان بیاورد، پیشگیری است كه راه پیشگیری نیز حركت در مسیر آموزش است.

وی با اعلام اینكه  مجلس نیز در برنامه پنجم توسعه، توجه ویژه‌ای به ارتقای سطح سواد سلامت جامعه دارد، خاطر نشان كرد: وقتی جامعه از مسیر سنتی به سمت صنعتی و از آن به جامعه فناور و اطلاعات محور حركت می‌كند باید آموزش‌ها نیز به این سمت حركت كند.

دكتر محسن‌پور در مورد برگزاری جشنواره هنر، سلامت و رسانه نیز بیان داشت: وقتی جامعه از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی گذار می‌کند باید خود را به اطلاعات و فناوری نوین مسلح كند.

وی با تاكید بر ضرورت استفاده از رسانه‌ها برای انتقال فرهنگ سلامت و سالم زیستن ابراز داشت: آموزش و پرورش تا دیروز گچ، تخته سیاه و معلم بود و امروز اینترنت، ماهواره و رقبای زیادی هستند که وارد عرصه زندگی می‌شوند كه باید در این بخش مسئولان بهداشتی حساس‌تر عمل كنند تا از این اصل نیز برای پیشبرد اهداف بهداشتی خود عقب نمانند.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت با اعلام اینكه نخستین گام در این مسیر، مسلح کردن دست اندرکاران در حوزه‌های مختلف آموزش است، یادآور شد: دیگر، روش‌های سنتی پاسخگو نیست.

دكتر محسن پور خاطر نشان كرد: برای موفقیت در حوزه پیشگیری با افزایش اعتبارات، باید خودمان را به اطلاعات روز و سواد سلامت مسلح کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مجلس در برنامه پنجم توسعه، برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم توجه ویژه‌ای کرده است، افزود: وزارتخانه هم معاونت سلامت را به دو معاونت بهداشتی و درمان تقسیم کرده و اعتبارات خوبی هم تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسیار اساسی در فرهنگ‌سازی دارند و ما از این ظرفیت بهره‌بردیم، تصریح کرد: معتقدیم اگر از این تعامل و همکاری برای فضای آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه سلامت استفاده کنیم ، نتیجه خوبی می‌گیریم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha