یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
سلامت نیوز :رییس پلیس آگاهی تهران با بیان اینكه میزان وقوع قتل در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8/3درصد افزایش داشته است، گفت: 34درصد از قتل‌ها به وسیله سلاح سرد رخ داده است. سرهنگ عباسعلی محمدیان خاطرنشان كرد: 7/81درصد قتل‌ها در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری كشف شده است. رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینكه ماه‌های فروردین و اردیبهشت بیشترین آمار كشف قتل در سال 90 را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: این در حالی است كه در سال 89، بیشترین پرونده‌های قتل در اردیبهشت‌ماه كشف شد.

محمدیان با بیان اینكه تاكنون در خردادماه سال‌جاری بیشترین آمار وقوع قتل در سال 90 به ثبت رسیده است، گفت: پس از آن تیر و شهریور ماه در رتبه‌های بعدی قرار دارند و این در حالی است كه در سال 89 در تیرماه بیشترین رقم وقوع قتل به ثبت رسیده است. وی با بیان اینكه 34درصد از قتل‌های سال‌جاری با استفاده از سلاح سرد رخ داده است، گفت: 24درصد از قتل‌ها در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری در جریان نزاع رخ داده است. به گفته وی تنها پنج درصد از قتل‌های پایتخت در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری با سلاح گرم رخ داده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینكه 23درصد از قتل‌های سال‌جاری به علت اختلافات خانوادگی رخ داده است، گفت: حدود 121درصد از قتل‌هایی كه با زمینه اختلافات خانوادگی در پایتخت رخ داده است، كشف شده است و این نشان می‌دهد برخی از پرونده‌های قتل‌هایی كه در سال‌های گذشته رخ داده، در این هفت‌ماه كشف شده است.

وی در مورد نسبت متهم به قتل و مقتول در قتل‌های خانوادگی گفت: قتل «شوهر‌ ـ زن»، «پدری ـ فرزندی»، «برادر ـ برادر» و بستگان درجه دو در قتل‌های خانوادگی به چشم می‌خورد. محمدیان در مورد انگیزه قتل‌های رخ داده در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری در پایتخت گفت: نزاع، سرقت و اختلافات مالی در صدر مهم‌ترین علل بروز قتل در تهران قرار دارد.

 این مقام انتظامی در ادامه درباره میزان وقوع جرم آدم‌ربایی در پایتخت با بیان اینكه وقوع این جرم از ابتدای سال‌جاری تاكنون 67درصد كاهش یافته است، گفت: تماس پرونده‌های تشكیل شده در حوزه آدم‌ربایی در سال‌جاری كشف و صددرصد پرونده‌های آدم‌ربایی به نتیجه رسیده است.

 محمدیان با بیان اینكه در تمام آدم‌ربایی‌های سال‌جاری، قبل از آنكه آدم‌ربایان بتوانند وجهی را به عنوان «اخاذی» از خانواده گروگان طلب كنند، دستگیر شدند، گفت: تمامی گروگان‌های پرونده‌های آدم‌ربایی بدون هیچ آسیبی رها شدند و تمامی آدم‌ربایان دستگیر و به مقام‌قضایی تحویل داده شدند. رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین درباره میزان وقوع تجاوز به عنف در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری با بیان اینكه میزان پرونده‌های رسیدگی شده در پلیس آگاهی، كاهش 5/6درصدی داشته است، گفت: شاخص كشف در پرونده‌های تجاوز به عنف 123درصد بوده و این نشان می‌دهد تعدادی از پرونده‌های تجاوز به عنف مربوط به سال گذشته نیز در سال‌جاری كشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha