سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمبود سرتونین یکی از عواملی است که موجب بروز اوتیسم یا خودبینی می‌شود؛ مقدار زیاد ویتامین ب6 سطح سرتونین را افزایش می‌دهد و مانع از خودبینی می‌شود.

مرتضی صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خودبینی یکی از بیماری‌های روانی است که در برخی افراد بروز پیدا می‌کند که کمبود سرتونین یکی از عواملی است که موجب بروز اوتیسم یا خودبینی می‌شود. مقدار زیاد ویتامین ب 6 سطح سرتونین را افزایش می‌دهد و مانع از خودبینی می‌شود.

وی گفت: در بیماری افسردگی نیز سطح تریپتوفان خون افراد و سطح متابولیسم‌های سرتونین مایع نخاعی کاهش پیدا کرده است؛ به همین دلیل افسردگی بروز پیدا می‌کند که مصرف مواد غذایی حاوی تریپتوفان مانع از بروز افسردگی می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: همچنین سرتونین به عنوان یک میانجی برای پاسخگویی به درد می‌تواند برای کاهش آن مفید باشد.
 
*شیزوفرنی، کم‌خوابی، اسکیزوفرنی و آلرژی با کمبود موادغذایی ارتباط دارد

صفوی بیان کرد: ناراحتی‌هایی مانند شیزوفرنی، کم‌خوابی، اسکیزوفرنی و آلرژی نیز اختلالاتی است که در رابطه با کمبود مواد غذایی ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: آلرژی یکی از عواملی است که می‌تواند ناشی از غذا و بیماری‌های جسمی باشد؛ کلسیم پایین نیز می‌تواند آلرژی ایجاد کرده و سطح آن را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha