پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3663

یك متخص گوش، حلق و بینی گفت: بیشترین جراحی‌های زیبایی در كشور به صورت غیرضروری انجام می‌گیرد.

بیشترموارد جراحی‌های زیبایی در كشورغیرضروری است


به گزارش سلامت نیوز دكتر حبیب اله مدرس موسوی متخصص گوش، حلق و بینی و استاد سابق دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: شایع ترین عارضه حنجره در دوران كودكی لارنژیت است كه به علت ویروس یا میكروب پدید می‌آید و باعث تنگی نفس در كودكان می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین عارضه حنجره در بزرگسالی، بیشتر در صورت استفاده نادرست از حنجره ایجاد شده كه منجر به پیدایش پلیپ‌ و ندول حنجره می‌شود.

دكتر مدرس موسوی با بیان این كه معلمان، سخنرانان، واعظان و دوبلورها بیشترین افرادی هستند كه مبتلا به عارضه حنجره می‌شوند، اظهار داشت: افرادی كه بیشتر از صدای خود استفاده می‌كنند مبتلا به ندول‌های تار صوتی می‌شوند و این شایع ترین عارضه غیرالتهابی است.

وی تصریح كرد: معمولا اگر لارنژیت در بزرگسالی به دنبال یك سرماخوردگی پدید آید به راحتی بهبود می‌یابد ولی ماندگار است.

مدرس موسوی با بیان این كه درمان بستگی به زمان مراجعه بیمار دارد، اذعان داشت: چنانچه فرد در مراحل اولیه بیماری مراجعه كند با داروهای ضد التهابی، آنتی بیوتیك، آنتی هیستامین و آموزش صوتی (گفتار درمانی) ممكن است درمان شود ولی اگر بیماری پیشرفت كرده باشد باید به وسیله جراحی، عارضه حنجره برداشته شود.

وی هزینه درمان این بیماریها را مناسب دانست و تصریح كرد: جدیدترین درمان‌ها در ایران وجود دارد و كمبودی در این زمینه و نیز وجود متخصصین در كشور احساس نمی‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاكید كرد: جراحان نسل جوان به علت درآمدزایی بالا علاقه مند به جراحی زیبایی هستند و این جراحی‌ها را به دیگر جراحی‌های حنجره ترجیح می‌دهند.

دكتر مدرس موسوی در پایان خاطرنشان كرد: وظیفه این گروه از جراحان است كه بیماران مختلف حنجره‌ای را درمان كنند و در عین حال بیمه‌ها هم مسئولیت پوشش دارند تا بیماران با هزینه كمتر به جراحان مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha