سلامت نیوز: دبیر كل سازمان ملل در پیام اخیر خود به مناسب روز جهانی دیابت در سال 2011 میلادی ضمن اعلام این مطلب كه در حال حاضر 277 میلیون نفر از بیماران دیابتی در كشورهای در حال توسعه زندگی می‌كنند، تلاش بیشتر برای فراهم كردن امكان دسترسی این بیماران در هر جای دنیا به خدمات مراقبتی و درمانی مناسب‌تر را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بان كی مون در پیام خود تصریح كرد: امسال، روز جهانی دیابت با یك اقدام بین‌المللی غیرمنتظره برای مقابله با این بیماری و سایر بیماری‌های غیرواگیردار مصادف شده است.

وی ادامه داد: درست دو ماه پیش، مجمع عمومی سازمان ملل اولین نشست بلند پایه خود را در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار برگزار كرد كه نتیجه آن، ارائه یك بیانیه قدرتمند سیاست‌گذاری با تعهدات مدت‌دار بود. از جمله این تعهدات، فراهم كردن امكان دستیابی بیشتر بیماران به خدمات پزشكی با كیفیت و مرغوب به منظور تشخیص و درمان بهتر دیابت تا سال 2013 میلادی بوده است.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، بان كی مون تاكید كرد: در این بیانیه سیاست‌گذاری همچنین از بخش خصوصی درخواست شده است كه سهم خود را در این زمینه برعهده بگیرند و با ایجاد «هدف 8 توسعه هزاره»، شركت‌های بزرگ داروسازی را دعوت كرد تا با همكاری یكدیگر امكان دسترسی به داروهای ضروری با هزینه مناسب‌تر را برای مردم كشورهای در حال توسعه میسر سازند.

دبیركل سازمان ملل یادآور شد: روز جهانی دیابت فرصتی برای افزایش سطح آگاهی عمومی درباره این بیماری و همچنین فرصت مناسبی است تا به بیماران دیابتی نشان دهیم كه جامعه بین‌المللی برای مقابله با این چالش از آنها حمایت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha