رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت:آلودگی جنسی دختر یا پسر قبل از ازدواج از مهم‌ترین عوامل طلاق است و در واقع اگر یکی از طرفین آلودگی جنسی داشته باشند، همسان نیستند و اصول كفویت را نشناخته و رعایت نکرده‌اند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: در 5 سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، قم، ‌اصفهان و تبریز به طور میانگین از هر 4 زوجی كه ازدواج كرده‌اند، تنها یك زوج از زندگی خود رضایت دارد.

غلامعلی افروز اظهار كرد: نداشتن آرامش و هم‌کفو نبودن مهم‌ترین عامل طلاق زوج‌هاست و مدرك تحصیلی، شغل، ‌اختلاف سن، قیافه و خانواده عوامل اصلی جدایی نیستند.

وی خاطرنشان كرد: آلودگی جنسی دختر یا پسر قبل از ازدواج از مهم‌ترین عوامل طلاق است و در واقع اگر یکی از طرفین آلودگی جنسی داشته باشند، همسان نیستند و اصول كفویت را نشناخته و رعایت نکرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افروز در ادامه یادآور شد: تحقیقات انجام شده روی خانواده‌های مسیحی در اروپا و آمریكا که به اصول اخلاقی پایبند بوده و تا قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته‌اند، نشان داده است كه آمار طلاق در بین آنان نزدیك به صفر است.

افروز همچنین با ارائه آماری اظهار كرد: بر خلاف تصورات عامه‌ مردم در کشور ما، تعداد پسرهای در آستانه ازدواج از تعداد دختران بیشتر است و به ازای هر یکهزار دختر، یکهزار و 20 پسر داریم.

 رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور ادامه داد: طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال كشور در مقابل هر 100 شناسنامه‌ای كه برای دختران صادر می‌شود، 105 شناسنامه برای پسران صادر می‌شود كه اگر آمار و باورهای غلط در بین مردم شایع شود، پیامدهای فرهنگی ناگواری در پی خواهد داشت.

وی گفت: طبق صحبت‌هایی كه با رئیس‌جمهور داشتیم، احمدی‌نژاد حمایت خود را برای داشتن روانشناس و مشاور خانواده اعلام كردند كه بتوانیم برای هر500 تا 1000 خانوار یك مشاور داشته باشیم تا در زمینه‌های مختلف به كمك خانواده‌ها بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha