یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 36654
سلامت نیوز: دلیلی ندارد وقتی با عجله از خانه خارج می‌شوید كلی به‌خودتان دئودورانت و ضد‌عرق بزنید. بهترین زمان برای این‌كار قبل از خواب است. وقتی شما دراز كشیده‌اید، شدت فعالیت غدد عرق زیر بغل به‌شدت كاهش می‌یابد. اگر در این زمان از محصولات ضد‌عرق استفاده كنید تاثیر آن‌ها چند برابر می‌شود.
برترین مجله اینترنتی ایران

كی از ضد عرق‌ها استفاده كنید؟

دلیلی ندارد وقتی با عجله از خانه خارج می‌شوید كلی به‌خودتان دئودورانت و ضد‌عرق بزنید. بهترین زمان برای این‌كار قبل از خواب است. وقتی شما دراز كشیده‌اید، شدت فعالیت غدد عرق زیر بغل به‌شدت كاهش می‌یابد. اگر در این زمان از محصولات ضد‌عرق استفاده كنید تاثیر آن‌ها چند برابر می‌شود. علت این است كه ماده ضد‌عرق از مسیر عرق وارد غدد عرق شده و فعالیت آن‌ها را مختل می‌كند اما اگر مایع عرق از این غده‌ها خارج شود ماده ضد‌عرق نمی‌تواند خود را به غده عرق برساند چون مسیر دیگر مسدود شده است. تاثیر استفاده از ضد‌عرق قبل از خواب تا 24 ساعت ادامه دارد حتی اگر هر صبح دوش بگیرید.

انگور بخورید

اگر می‌خواهید موقع كار عرق نریزید انگور را امتحان كنید. نتایج تحقیقات دانشمندان انجمن زیست شناسی آمریكا نشان داده، انگور علاوه بر كنترل فشار خون از عرق كردن شدید هم جلوگیری می‌كند. اگر حال و حوصله انگور شستن ندارید بدانید آب انگور نیز همان خاصیت را دارد.

بشویید

تجمع باكتری‌هــای پوســت (استافیلوكوك و استرپتوكوك‌ها) در هوای گرم می‌توانند باعث عفونت شوند. صابون‌های حاوی بنزالكونیوم برای این منظور گزینه‌ای‌ مناسب هستند و ضمن كاهش خطر عفونت از خشكی پوست هم جلوگیری می‌كنند.

جوش نزنید

گرچه آكنه در هوای گرم بیشتر می‌شود اما برای بسیاری یك مشكل دائمی است. به‌هرحال افزایش حرارت باعث تولید بیش از حد چربی می‌شود كه در تركیب با سلول‌های مرده و جرم‌های روی پوست فولیكول‌ها را مسدود كرده و تولید آكنه می‌كند. اگر پوست چربی دارید، هر صبح پوست خود را با تركیبات اسید سالسیلیك بشویید. البته این تركیبات بهتر است با نسخه پزشك و توسط داروساز ساخته شود اما اگر پوست‌تان سوخته از آن استفاده نكنید چون پوست را خشك می‌كند.

بسائید

وقتی 21 ساله هستید تقریبا 21 روز طول می‌كشد تا یك سلول پوستی، خود را به اپیدرم رسانده و در آنجا بمیرد. وقتی 35 ساله بشوید این زمان 2 برابر می‌شود. با طولانی‌تر شدن این زمان پوست خشك‌تر، خشن‌تر و پیرتر می‌شود. برای تسریع در جایگزینی سلول‌ها باید سلول‌های مرده به‌سرعت از روی پوست حذف شوند. با این كار ظاهر پوست بهتر شده و خودتان نیز احساس بهتری خواهید داشت. متخصصان پوست توصیه می‌كنند، 2 بار در هفته از كرم‌های ساینده ملایم استفاده كنید.

زیرسازی پوست با یك رژیم غذایی مناسبپوست خود را با این غذاها از داخل مرطوب و لطیف كنید.

گوجه فرنگی پخته /مقابله با سرطان پوست

تحقیقات انجمن پوست انگلستان نشان داده لیكوپن موجود در گوجه‌فرنگی تاثیر منفی اشعه ماورای بنفش را خنثی می‌كند. مقدار این ماده در گوجه‌فرنگی پخته بیشتر است و اگر به‌صورت تركیبی با گوشت پخته خورده شود تاثیر آن 33 درصد بیشتر می‌شود.

ماهی مقابله با پیری

محققان كره‌ای دریافته‌اند روغن ماهی انعطاف‌پذیری پوست را تا 75 درصد افزایش می‌دهد. از طرف دیگر محققان دانشگاه منچستر متوجه شده‌اند خوردن ماهی به‌عنوان شام التهاب و آزردگی ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشید در طول روز را كاهش می‌دهد. خوردن 100 گرم ماهی سالمون 2بار در هفته همان چیزی است كه شما به آن احتیاج دارید.

خوراك لوبیا مقابله با آفتاب سوختگی

آب رسانی كلید بازسازی پوست است. نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه ایالتی كلرادو آمریكا نشان داده، خوراك لوبیا تركیبی عالی از كربوهیدرات و پروتئین است كه بهتر از نوشیدن آب به تنهایی به پوست كمك می‌كند.

اگر سوختید چه كنید؟ حفاظتی فراتر از كرم‌های ضد‌آفتاب

شاید فكر كنید حفاظت از پوست فقط مختص روزهای آفتابی تابستان است اما چنین نیست. اشعه خطرناك ماورای بنفش حتی از فراز ابرهای یك روز پاییزی یا زمستانی نیز می‌تواند به پوست شما آسیب زده و حتی باعث سوختگی آن شود. در اینجا به شما می‌گوییم چطور در طول 24 ساعت شبانه روز از پوست خود حفاظت كرده و درصورت آفتاب سوختگی چه كنید. البته یادتان باشد زدن كرم‌های ضد‌آفتاب با SPF مناسب حتی در هوای ابری یك ضرورت انكارناپذیر است.

9-8 صبح  قهوه و ورزش

در این ساعات پوست شما در خنك‌ترین و بهترین وضعیت خود قرار دارد. برای تقویت و دوام این وضعیت می‌توانید روز خود را با یك فنجان قهوه و چند دقیقه ورزش و نرمش آغاز كنید. بنا‌بر تحقیقات دانشمندان دانشگاه روتگرز آمریكا، با این كار خطر ایجاد ملانوما (خطرناك‌ترین نوع سرطان پوست و یكی از مهلك‌ترین انواع سرطان‌ها) كاهش می‌یابد. با این كار توانایی بدن شما برای كشتن سلول‌های پیش‌سرطانی افزایش می‌یابد.

 صبح پناه بگیرید

شما تازه قهوه‌تان را خورده‌اید و اشعه ماورای بنفش مثل نور لیزری از میان ابرها بر پوست شما می‌تابد. بهترین راه همان روش استفاده از كرم‌های ضد‌آفتاب است. كرم ضد‌افتاب باید دست‌كم 15 SPF داشته باشد. كرم ضد‌آفتاب را به‌صورت 2 لایه 30 دقیقه قبل از این‌كه از منزل بیرون بروید، روی پوست صورت و دست‌ها بمالید. اگر به‌طور مداوم در فضای آزاد هستید هر چند وقت یك‌بار كرم را تجدید كنید.

  7-6 بعد ازظهر خنك شوید

حتما كرم‌های افترسان(بعد از آفتاب) را می‌شناسید. بهتر است این كرم‌ها را داخل یخچال نگهداری كنید تا هم خنكی كرم سوختگی ناشی از آفتاب را تسكین داده و هم طول عمر محصول افزایش پیدا كند. حالا یك دوش آب سرد بگیرید. آب نباید خیلی سرد باشد چون در این صورت عروق خونی منقبض شده و آسیب پوستی تشدید می‌شود.

10- 8 شب درد نكشید

اگر پوست صورت شما سوزش دارد قرص ایبوپروفن خورده و 4 ساعت بعد یك قرص دیگر بخورید. با این كار التهاب و قرمزی كاهش یافته و سردرد احتمالی ناشی از آن نیز تسكین می‌یابد. بدین‌ترتیب شما می‌توانید راحت‌تر بخوابید. ایبوپروفن اثر هورمون‌های التهابی را از بین برده و شدت التهاب و قرمزی را كاهش می‌دهد.
منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha