سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این که تنها راه کاهش میزان طلاق در جامعه، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح معیشتی مردم است، گفت: در صورت عدم توجه مسئولان به افزایش معضل طلاق، در آینده نزدیک باید منتظر بروز بحران‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم. داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان این که میزان طلاق در جامعه در چند سال اخیر افزایش نگران‌کننده‌ای را به خود گرفته است، افزود: متأسفانه نرخ طلاق در قیاس با سال‌های گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است، که این روند در کشور بی‌سابقه بوده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با تأکیدبر این که نرخ طلاق کشور در منطقه نظیر ندارد، گفت: یکی از مهم‌ترین علت‌های افزایش نرخ طلاق در کشور، عدم سیاست‌گذاری‌های مناسب از سوی مسئولان است.

 مشکل‌های اقتصادی مهم‌ترین علت طلاق در کشور

وی مشکل‌ معیشتی را یکی از علت‌های اصلی طلاق در جامعه خواند و تأکید کرد: مشکل‌های مالی در سطح جامعه بیشتر در اثر بیکاری سرپرست خانواده به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، با بیان این که یکی دیگر از عامل‌های افزایش آمار طلاق در کشور، گرایش افراد به اعتیاد به‌ویژه مواد مخدر صنعتی است، بیان کرد: مسئولان باید برای کاهش گرایش جامعه به معضل اعتیاد برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهد.

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) مجلس هشتم، مداخله والدین را از عوامل افزایش طلاق عنوان کرد و یاد‌آور شد: متأسفانه والدین وقتی که می‌بینند، قدرت جدید وارد خانواده شده است، به مقابله با آن می پردازند، که این موضوع  به هیچ وجه مناسب نیست.

قبح طلاق در جامعه ریخته شده است

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید براین که قبح معضل طلاق در میان جامعه و خانوده‌ها ریخته است، گفت: تا چند سال قبل موضوع طلاق یک ضد ارزش بود اما هم‌اکنون این موضوع  بسیار کم رنگ شده است.

وی با بیان این که بر اساس تحقیقات سازمان‌های مربوطه، نرخ طلاق در شهرها و جامعه‌های کوچک بسیار پایین است، افزود: این در حالی است که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت آمار طلاق به‌طور چشمگیری رشد کرده است.

ورود ارزش‌های جدید و به‌ویژه غربی در جامعه تنها از طریق وجود خلاءهای فرهنگی و اجتماعی وارد شده است، که این موضوع تلاش به‌وقفه مسئولان را طلب می‌کند

قنبری با بیان این که ورود ارزش‌های جدید و تحول در ارزش‌های سنتی، در افزایش میزان طلاق در جامعه، نقش به‌سزایی دارد، بیان کرد: ورود ارزش‌های جدید و به‌ویژه غربی در جامعه تنها از طریق وجود خلاءهای فرهنگی و اجتماعی وارد شده است، که این موضوع تلاش به‌وقفه مسئولان را طلب می‌کند.

نماینده مردم ایلام و ایوان در مجلس، با بیان این که در رابطه با افزایش آمار طلاق، هیچ خلاء قانونی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی، کار خود را درباره تصویب قانون‌های خوب و کارآمد به خوبی انجام داده است، از این‌رو دولت باید این قانون‌ها را عملیاتی کند.

وی با انتقاد از دولت درباره عدم اجرای قانون‌های مرتبط با کاهش آمار طلاق، افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب در اجرای قانون‌های مصوب مجلس کوشا باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، تنها راه کاهش آمار طلاق در جامعه را فرهنگ‌سازی و توسعه سطح معیشتی مردم را عنوان کرد و گفت: دولت باید با واقعی‌سازی آمارهای بیکاری در کشور، برنامه‌ریزی جامعی را تهیه کنند.

بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۹۶هزار و ۳۹۵مورد واقعه ازدواج و ۹هزار و ۱۰۸مورد واقعه طلاق ثبت شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha